منو
مقایسه یونیت هیتر و فن کویل
مقایسه یونیت هیتر و فن کویل

چهارشنبه 21 دی 1401

0 313 31

مقایسه یونیت هیتر و فن کویل

مقایسه یونیت هیتر و فن کویل ما دراین مقاله به بررسی تفاوت های این دو محصول از محصولات فروشگاهی اینترنتی بامین تهویه پرداختیم که در هنگام خرید بهترین را انتخاب کنید.

انواع این سیستم ها با برندهای مختلف از جمله یونیت هیتر بامین تهویه و بخار صبا آفرین و فن کویل با برند ساران و ساراول را می توانید در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید. برای خرید فن کویل و یونیت هیتر و اطلاع از قیمت با واحد فروش صحبت کنید.

آشنایی با عملکرد یونیت هیتر و فن کویل

این دو دستگاه، سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند که در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند. برای استفاده از این سیستم ها در محیط های مختلف طراحی های متنوعی صورت گرفته است. از مدل های سقفی، دیواری و زمینی می توانید در بازار مشاهده نمایید. در هر دو دستگاه لوله های پر پیچ و خم پره دار تعبیه شده است. در سیستم های این دستگاه ها آب سرد یا گرم جریان دارد و هوا با عبور از اطراف کویل ها سرد یا گرم می شود.

مقایسه دو سیستم یونیت هیتر و فن کویل 

در این قسمت از نوشتار  به مقایسه یونیت هیتر و فن کویل را بیان خواهیم کرد. در واقع مهم ترین تفاوت این دو سیستم در توان سرمایشی و گرمایشی آن ها می باشد.‌ در واقع باید گفت که هیتر با قدرت بیشتری باد را پرتاب می کند و می توان آن را در مکان های بزرگ مثل سالن ها و سوله های مختلف به کار برد. از جمله سوله های صنعتی، ورزشی و سالن های نمایشگاه ها و سایر اماکن این چنینی را با یونیت هیتر سرد یا گرم می کنند‌. این مکان ها چون سقف بلند دارند به راحتی سرد یا گرم نمی شوند. اما در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی از فن کویل استفاده می نمایند. این ساختمان ها اصولا سقف کوتاه یا متوسط دارند و راحت تر سرد یا گرم می شوند. پس باید به این نکته توجه کنید که کاربرد این دستگاه ها بسیار مهم بوده و هنگام خرید باید مد نظر قرار بگیرند.

مقایسه یونیت هیتر و فن کویل از نظر عملکرد

نکته مهم درباره این دو سیستم عملکرد و تامین آب گرم یا سرد است. باید گفت که در یونیت هیتر ، طراحی به گونه ای است که از طریق موتورخانه های مرکزی ساختمان آب گرم یا بخار تامین می شود. از این رو باید برای اجرا لوله هایی نصب شود‌. اما سیستم در فن کویل متفاوت است. در این سیستم ها آب سرد ازچیلر و آب گرم از دیگ حرارتی مرکزی تامین می شود. در واقع هوا در زمستان از میان کویل مسی که آب گرم دارد عبور می کند و در تابستان همین کویل مسی حاوی آب خنک می باشد. از این رو در فصل های مختلف سال هوای گرم و سرد تامین خواهد شد. این نکته تفاوت یونیت هیتر و فن کویل در عملکرد بسیار مهم می باشد.

جهت اطلاع از تفاوت های فن کویل و چیلر و مقایسه عملکرد و کاربرد این دو دستگاه تهویه مطبوع مقاله تفاوت چیلر و فن کویل را نیز بخوانید.

انواع فن کویل و یونیت هیتر چیست ؟

با توجه به مقایسه یونیت هیتر و فن کویل در زمینه های مختلف که مورد بررسی قرار گرفته، از نظر ظاهری نیز مدل های مختلفی از این سیستم ها در بازار وجود دارد. فن کویل ها به صورت ساده، زمینی، سقفی، کاستی، دیواری و کانالی در بازار عرضه می شوند. شما با توجه به نوع کاربرد و فضای خود باید نمونه مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین مدل های متعددی از یونیت هیتر را می توان مشاهده نمود. یونیت هیتر آب گرم و بخار و یونیت هیتر برقی نیز مدل های این سیستم می باشند. حتما هنگام خرید نیاز و نوع کاربری را مشخص نمایید و سپس اقدام به خرید کنید چرا که تامین هوای گرم و سرد باید به صورت کاملا مناسب انجام بگیرد. ساختمان های بزرگ باید به خوبی گرم شوند و از سوی دیگر ساختمان های کوچک نیز زیاد گرم نشوند. این تناسب باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

سخن پایانی

برندهای یونیت هیتر بامین تهویه و بخار صبا آفرین و همچنین فن کویل ساران و ساراول را می توانید در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید. مدل های زیادی با توجه به نوع ساختمان و کاربری وجود دارند که باید با مشاوره کارشناسان بهترین مدل را انتخاب نمایید. مقایسه یونیت هیتر و فن کویل را در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم و این آگاهی کمک زیادی به شما می کند.  برای خرید فن کویل و یونیت هیتر و اطلاع از قیمت با واحد فروش تماس داشته باشید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر