منو
انواع مختلف مشعل گازی
انواع مختلف مشعل گازی

یکشنبه 20 شهریور 1401

2 953 62

انواع مختلف مشعل گازی

مشعل گازی وسیله ای است که با تبدیل سوخت به انرژی گرمایی، یک ابزار مهم در سیستم گرمایشی به حساب می آید.در این مقاله، به معرفی انواع مختلف مشعل  گازی و نحوه کار آنها می‌پردازیم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با انواع مختلف مشعل گازی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. آیا درباره مشعل گازی اطلاعاتی دارید؟
  2. شیوه عملکرد مشعل گازی به چه صورت است؟
  3. با اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی آشنا شویم

 

مشعل‌های گازی یکی از ابزارهای اساسی در صنایع مختلف، از جمله صنعت پتروشیمی، تولید انرژی، تولید گرما و گرمایش خانگی می‌باشند. این ابزارهای مهم برای تبدیل انرژی گازی به حرارت بسیار کارآمد و کاربردی هستند.
این سیستم برای ایجاد گرما و احتراق از سوخت، جرقه و ترکیب هوا استفاده کرده و کاربردهای مختلفی دارد. برای خرید مشعل گازی با برند ایران رادیاتور و مشعل گرم ایران می توانید به سایت بامین تهویه مراجعه کنید‌.در این مقاله، به معرفی انواع مختلف مشعل  گازی و نحوه کار آنها می‌پردازیم.

آیا درباره مشعل گازی اطلاعاتی دارید؟

وظیفه اصلی مشعل گازی تولید گرما است که برای این منظور سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. می توان آن را اصلی‌ترین تجهیزات موتورخانه ها به حساب آورد همچنین در انواع دیگ ها ، هیترها و پکیج ها از این ابزار استفاده می شود‌. اما ظرفیت های استفاده شده متفاوت هستند‌.

انواع مختلف مشعل گازی

شیوه عملکرد مشعل گازی به چه صورت است؟

عمده کاربرد مشعل گازی تامین گرما، تبدیل آب به بخار، اکسید کردن، حرارت مستقیم و گرم کردن مایعات می باشد. هر وسیله گرمایشی را که در نظر بگیرید از مشعل به عنوان قلب و کانون مرکزی استفاده می کند. عملکرد کلی مشعل به این صورت است که سوخت از طریق ورودی پخش شده و با هوا مخلوط می شود. در این مرحله از شعله پخش کن عبور می‌کند و با جرقه احتراق صورت می گیرد. این حرارت ایجاد به صورت شعله خود را نشان می دهد و چیزی است که ما مشاهده می کنیم. بیشترین مصرف آن در موتورخانه ها و بویلرها است. در مشعل های صنعتی ترکیب سوخت و هوا و جرقه گرمایش به وجود می آید و شعله به درون دیگ منتقل می شود‌.

پیشنهاد مطالعه : عیب یابی مشعل گازی

عملکرد تخصصی مشعل گازسوز و شیوه استفاده از گاز در آن

در مشعل گازی، از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می شود. فیلتر گاز محلی است که سوخت از آن عبور می کند و با شیر برقی کنترل می شود. دستگاه دمنده که بر روی محور موتور نصب شده است، هوای لازم را برای احتراق تامین می سازد. پس از عبور گاز از فیلتر، با هوای احتراق ترکیب می شود. سنسورهایی در این وسیله تعبیه شده اند که به محض وجود هر گونه مشکلی از طریق سوئیچ هوا یا گاز مشعل خاموش می شود‌. اختلال در فشار هوا یا فشار گاز ازجمله مشکلات احتمالی هستند. مشعل های گازی را می توان به دو دسته فن دار یا بدون فن تقسیم کرد.

با اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی آشنا شویم

بهتر است که در این قسمت بدانیم که مشعل گازی از چه اجزایی تشکیل می شود‌. این اجزا را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد.

فیلتر چه کاربردی دارد؟

فیلتر را در قسمت ورودی که گاز به سمت مشعل می رود نصب می کنند. این وسیله ذرات موجود در گاز را جدا ساخته و به این طریق از شیر برقی محافظت می شود. فیلتر را بهتر است مرتب بررسی کرد و در صورت کثیفی تعویض نمود.

وظیفه شیر برقی گاز چیست؟

این شیر که در مشعل گازی تعبیه شده است در حالت عادی همیشه بسته است. اگر پیامی از بهش کنترل دریافت شود مسیر باز می شود.

پرشر هوا چیست؟

این وسیله در مشعل گازی نقش یک سوئیچ ایمنی بازی می کند. عملکرد آن‌ به این صورت است که اگر این سوئیچ به سمت پایین باشد، فشار گاز مسدود شده و مشعل از کار می افتد.

پرشر هوا را بشناسیم.

برای این که فن‌ مشعل بهتر کار کند و در واقع هوای کافی برای احتراق تامین شود، این ابزار را تعبیه می کنند‌‌.

دمپر هوا چیست؟

از این وسیله برای تنظیم هوای وارد شده به قسمت احتراق استفاده می شود. باید گفت که این وسیله نقش مهم و اساسی در تنظیم احتراق دارد‌.

جرقه زن چه کاربردی دارد.

در این سیستم ترانس جرقه زن وجود دارد و ولتاژ ورودی را افزایش می دهد.

یون به چه کار می آید؟

یون ها در واقع سیستم کنترل شعله هستند که در مشعل گازی تعبیه می شوند.

رله کنترل چه بخشی است؟

رله برای کنترل عملکرد شعله به کار می رود و در مشعل های مختلف گونه های متفاوت دارد.

دودکش چه کاربردی دارد؟

پس از تولید جرقه و ایجاد احتراق در مشعل گازی، طبیعتا دودهایی به وجود می آید. این دودها حتما باید به خارج از محیط منتقل شوند. این وظیفه به عهده دودکش است که در واقع یک بخش مهم در مشعل می باشد. دودکش باید در بالاترین نقطه مشعل تعبیه شود.

سخن پایانی

مشعل‌های گازی به دلیل کارایی، قابلیت تنظیم، و کاربردهای متنوع، یکی از ابزارهای مهم در صنایع مختلف هستند. انتخاب مناسب از بین انواع مختلف مشعل‌های گازی وابسته به نیازها و محیط کاربردی مورد نظر شماست. همچنین، رعایت ایمنی و استانداردهای مربوط به نصب و استفاده از مشعل‌ها بسیار مهم است تا بهره‌وری و ایمنی بالا را تضمین کند.
اگر قصد خرید مشعل گازی دارید و برندهای معتبر را نمی شناسید، به سایت بامین تهویه رجوع کرده و با برند مشعل گازی ریلو و مشعل گازی کاوه آشنا شوید. انواع مختلف این وسیله ها را می توانید مشاهده کنید و بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب فرمایید.


2 دیدگاه یافت شد!

نظرات
حافظ
یکشنبه 12 شهریور 1402

سلام.قیمت مشعل گازی چقدر است؟

بامین تهویه
بامین تهویه
یکشنبه 12 شهریور 1402

سلام.
دوست عزیز قیمت مشعل گازی به ویژگی‌ها، اندازه، برند و تولیدکننده آن مرتبط است.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید