منو
معرفی کوره هوای گرم کانالی
معرفی کوره هوای گرم کانالی

دوشنبه 25 مهر 1401

0 488 29

معرفی کوره هوای گرم کانالی

خرید کوره هوای گرم کانالی از مهم ترین دغدغه های صاحبان سالن های بزرگ است چرا که این وسیله گرمایشی پرکاربردترین و رایج ترین است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با معرفی کوره هوای گرم کانالی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. توضیح مختصر از کوره هوای گرم
  2. کوره هوای گرم کانالی را بیشتر معرفی کنیم
  3. کانال ها در این کوره ها چگونه هستند؟
  4. مزایای کوره هوای گرم کانالی

 

کوره هوای گرم کانالی یکی از ابزارهای مهم در صنعت گرمایش و تهویه مطبوع است که برای انتقال گرما به اطراف فضاها و افزایش راحتی افراد استفاده می‌شود. این کوره‌ها به دلیل کارایی بالا و امکان انتقال گرما به صورت یکنواخت به اطراف، جایگاه ویژه‌ای در سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع دارند. در این مقاله، انواع مختلف کوره هوای گرم کانالی را معرفی خواهیم کرد.

توضیح مختصر از کوره هوای گرم

در فضاهای کارگاهی، گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های این چنینی مسئله گرم کردن با هوای پاک از مهم ترین اصول به حساب می آید. سوخت این کوره ها از گازوئیل یا گاز شهری می باشد و این ویژگی کمترین اتلاف انرژی و بیشترین بازده را به همراه دارد. قسمت های مختلف این وسیله گرمایشی در محفظه ای فلزی جا گرفته اند. در کوره هوای گرم کانالی، کانال کشی ها بسیار کم، کوتاه و جزئی هستند. به دلیل وجود سانتریفیوژ آلودگی ها به خارج از محیط هدایت شده و در نتیجه هوای گرم و پاک در سالن ها جریان می یابد. دمای محیط به حد ایده آل می رسد. ترموستات در این وسیله گرمایشی نقشی بس مهم و حیاتی دارد و اجازه نمی دهد هوای محیط بیش از اندازه گرم شود و هوا را متعادل نگه می دارد. در ادامه کوره هوای گرم کانالی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

معرفی کوره هوای گرم کانالی

کوره هوای گرم کانالی را بیشتر معرفی کنیم

در کلیت قضیه کوره هوای گرم یک بخاری بزرگی صنعتی به حساب می آید که در سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. بازدهی این هیترها بسیار بالا بوده و همین امر محبوبیت آن ها را به دنبال خواهد داشت. از این رو صاحبان و مالکان مرغداری ها، سوله های صنعتی و تجاری، سالن های پرورش قارچ ، سالن های ورزشی ، مساجد و حتی بانک ها به استفاده از کوره هوای گرم کانالی رو آورده اند. از این طریق هوای گرم و مطبوع و در عین حال پاک در این محیط ها منتشر خواهد شد. برای ثابت نگه داشتن دما در گلخانه ها این کوره ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند. در کوره هوای گرم بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام وظیفه خاصی را انجام داده و اهمیت زیادی در سیستم گرمایشی دارند‌. مشعل ، مبدل حرارتی و فن ها اجزای اصلی و مهم این وسیله حرارتی هستند.

کانال ها در این کوره ها چگونه هستند؟

در کوره هوای گرم کانالی گرمای تولید شده از طریق همین کانال ها ارسال شده و انتشار یکسانی خواهند داشت.  اما این نکته را نیز باید عنوان کرد که این کانال ها مانند سایر کانال کشی های معمولی نیستند‌. در واقع با کوتاه ترین کانال ها و کمترین فضای اشغال شده این امر صورت می گیرد. اما بازده حرارتی بسیار بالایی برای ارائه دارند‌.

پیشنهاد مطالعه : انتخاب بهترین هیتر برقی کم مصرف

مزایای کوره هوای گرم کانالی

محبوبیت این کوره ها به نسبت سایر نمونه ها به دلیل انتشار یکسان هوای گرم در محیط است. در این قسمت مزایای استفاده از کوره هوای گرم کانالی را با هم مرور خواهیم کرد.

اشغال فضای کم در محیط

یکی از مزیت های مهم کوره هوای گرم کانالی بر خلاف موتورخانه ها و پکیج ها این است که فضای کمی را اشغال می کنند. در موتورخانه ها و پکیج ها، فضای بسیار زیادی برای لوله کشی مورد نیاز است و همچنین برای سرویس و نگهداری از آن‌ها مشکلات زیادی وجود دارد. اما این کوره ها بسیار بی آزار بوده و با وجود کانال های خود فضای زیادی نیز نمی خواهند و با کمترین فضا بهترین سرویس را ارائه می دهند.

راندمان بالا توسط کوره هوای گرم کانالی

این وسیله گرمایشی بهره مندی زیادی برای صاحبان خود دارد. در کوره هوای گرم کانالی کمترین میزان انرژی هدر می رود اما در مقابل راندمان حرارتی بسیار بالایی دارد.

تولید هوای گرم پاکیزه

استفاده از هوای گرم و پاکیزه از دغدغه های مهم در این مکان های بزرگ می باشد. در کوره هوای گرم کانالی گرم شدن هوا به شیوه ای صورت می گیرد که نتیجه آن هوایی بسیار مطبوع و پاکیزه می باشد. کانال های مخصوص تمام دودهای تولید شده و آلاینده های شیمیایی را به خارج از محیط هدایت می کنند. این ویژگی خاص برای گلخانه ها اهمیت بسزایی دارد.

استفاده از کوره هوای گرم کانالی در مناطق سردسیر

نکته مثبت در مورد این کوره ها امکان استفاده در هر وضعیت آب و هوایی است. اما  در مناطق سردسیر این کوره هوای گرم کانالی گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود. در محیط های سردسیر نیز با کمترین مصرف انرژی بیشترین کارایی را می توانید از این کوره ها انتظار داشته باشید.

امنیت زیاد کوره هوای گرم کانالی

برای جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه و خطری، در این کوره ها ترموستات ، فیوز آمپر پایین و سوپاپ اطمینان تعبیه شده است. از این رو در زمان احساس خطر از ادامه کار جلوگیری خواهد شد. بنابراین خطر آتش سوزی و برق گرفتگی با کمترین احتمال رو‌ به رو می شود.

تولید گرمای یکنواخت و سریع

در بیشتر سیستم های گرمایشی توزیع گرما یکنواخت نیست. اما در کوره هوای گرم کانالی در سریع ترین زمان ممکن می توان هوای گرم را تولید و به صورت یکنواخت و یکسان منتشر کرد. این ویژگی مهم دست فرد کاربر را باز نگه می دارد و می تواند به راحتی توزیع گرما در محیط را کنترل نماید.

سخن پایانی

زمان خرید کوره هوای گرم کانالی می توانید با سایت بامین تهویه و کارشناسان در ارتباط باشید. استعلام درباره قیمت کوره هوای گرم شما را در تصمیم گیری کمک خواهد کرد. همچنین برند های معتبری از این کوره ها در سایت وجود دارد. برندهایی از جمله کوره هوای گرم دابو صنعت ، شوفاژکار و سایر برندهای معتبر را از سایت ما بخواهید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید