منو
تفاوت پمپ با بوستر پمپ
تفاوت پمپ با بوستر پمپ

چهارشنبه 21 دی 1401

0 229 33

تفاوت پمپ با بوستر پمپ

برای دانستن تفاوت پمپ با بوستر پمپ بهتر است در ابتدا با هر کدام آشنا شویم. برخی نمی توانند تفاوت این دو دستگاه را تشخیص دهند و هر دو را یکی می دانند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با تفاوت پمپ با بوستر پمپ با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. درباره پمپ چه می دانید؟
  2. اطلاعات مهم درباره بوستر پمپ
  3. آشنایی بیشتر با تفاوت پمپ با بوستر پمپ

 

پمپ‌ها و بوستر پمپ‌ها ابزارهایی اساسی در صنعت و فناوری هستند که برای انتقال و فشاردهی مایعات استفاده می‌شوند. هر یک از این دو نوع دستگاه از قابلیت‌ها و مزایای خاص خود برخوردارند که در این مقاله به مقایسه آن‌ها و بررسی تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

درباره پمپ چه می دانید؟

پمپ ها برای انتقال و جا به جایی مایعات به کار می روند. با این دستگاه می توان آب را به بالاترین ارتفاع رساند‌. در صنایع مختلف می توان از پمپ ها استفاده نمود‌. همچنین باید گفت که برای کار پمپ از انرژی های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال پمپ های برقی، دستی، استفاده از نیروی باد را می توان در بازار پیدا کرد. سایز های مختلفی از این پمپ ها وجود دارند و بنا به نیاز می توان خریداری نمود.

عملکرد پمپ ها به این صورت استدکه با مکش آب در لوله ها، فشار آب را مطلوب می سازد. در ساختمان های مرتفع استفاده از پمپ بسیار ضروری می باشد. اما هنگامی که فشار آب دوار نوسان بشود عملکرد پمپ ها نیز دچار مشکل خواهد شد. در این جاست که پای بوستر پمپ به میدان می آید. در ادامه درباره بوستر پمپ صحبت خواهیم کرد. برای تشخیص تفاوت پمپ با بوستر پمپ باید کارکرد هر دو را بشناسیم.

تفاوت پمپ با بوستر پمپ چیست

اطلاعات مهم درباره بوستر پمپ

در قسمت قبل گفته شد که عملکرد پمپ چگونه است. اما در صورتی که آب دچار نوسان شود و فشار ثابتی نداشته باشد، پمپ از عهده این مکش بر نمی آید. نیروی کمکی که به این فرایند یاری می رساند بوستر پمپ است. در بوستر پمپ چند پمپ به صورت موازی کنار هم قرار می گیرند و فرمان عملکرد خود را از تابلوی کنترل می گیرند.

بوستر پمپ ها برای ساختمان های بزرگ که مصرف کننده های زیاد دارد بسیار کاربردی است. این دستگاه می تواند با توجه به سطح نیاز ساختمان و اعضای آن از آب، سطح دبی آب را مشخص سازد. در واقع باید گفت که از این طریق فشار در سیستم آبرسانی به ساختمان ثابت می ماند.

با بوستر پمپ می توان در زمان اوج مصرف آب، تمام ظرفیت پمپ ها مورد استفاده قرار بگیرد. این فرایند می تواند تا خدودی تفاوت پمپ با بوستر پمپ را به شما نشان دهد. اما در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت پمپ با بوستر پمپ

آشنایی بیشتر با تفاوت پمپ با بوستر پمپ

اولین تفاوت پمپ با بوستر پمپ این است که پمپ ها را برای ساختمان های معمولی مورد استفاده قرار می دهند. اما برای ساختمان های بسیار بزرگ با اعضای زیاد، برج ها، بیمارستان ها و مراکز تجاری نمی توان تنها از پمپ استفاده نمود. در این گونه مکان ها از بوستر پمپ استفاده خواهد شد. پمپ ها تا حد زیاد نمی توانند فشار آب را افزایش دهند و شاید تا جایی دیگر پاسخگو نباشند که در این گونه موارد از بوستر پمپ استفاده می شود.

بوستر پمپ را باید پر کاربرد ترین پمپ ها دانست چرا که تمام ساختمان های بزرگ از این دستگاه استفاده می کنند. در مراکز تفریحی، اداری، تجاری، ورزشی، کشاورزی بوستر پمپ کاربرد زیادی خواهد داشت. حتی در سیستم اطفای حریق در آتش نشانی هم از این دستگاه استفاده می شود.

مهم ترین تفاوت پمپ با بوستر پمپ دز تعداد موتورها می باشد. واضح است که بوستر پمپ چند موتور پمپ دارد که به صورت موازی در کنار هم چیده شده اند. این دستگاه قادر است فشار آب مصرفی که در لوله ها هستند را افزایش دهد.

بوستر پمپ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که پمپ ها دیگر کارایی نداشته باشند و قدرت مکش آب را نداشته باشند. هنگام خرید پمپ آب گراندفوس و برندهای دیگر درباره ظرفیت آن ها سوالات مربوطه و مهم را از کارشناسان بپرسید.

اگر برای شما هم سوال شده است که پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است ؟ این مقاله از بامین تهویه را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت پمپ با بوستر پمپ را مورد بررسی قرار دادیم. اگر برای خرید پمپ آب پنتاکس تصمیم گرفته اید، حتما نوع کاربری، بزرگی و نوع ساختمان و تعداد اعضا را حتما به فروشنده بگویید. در سایت بامین تهویه می توانید برای خرید پمپ آب گراندفوس یا سایر برندها و محصولات با کارشناسان معتبر ما ارتباط داشته باشید. برندهای متفاوتی از پمپ ها و بوستر پمپ در این سایت وجود دارد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر