منو
تفاوت پکیج زمینی با دیگ بخار
تفاوت پکیج زمینی با دیگ بخار

شنبه 3 دی 1401

0 306 26

تفاوت پکیج زمینی با دیگ بخار

تفاوت پکیج زمینی با دیگ بخار شاید سوال خیلی از شما هنگام خرید تجهیزات تاسیساتی برای ساختمان باشد.

انتخاب هر کدام از این ها در گرو اطلاعات کافی می باشد که گروه بامین تهویه آن ها را در قالب این مقاله تقدیم شما خواهد کرد. اگر در مورد خرید پکیج بوتان یا قیمت پکیج ایران رادیاتور و هر برند دیگری سوالی ذهن شما را درگیر کرده بود آن‌ را با واحد فروش درمیان بگذارید.

اطلاعات مهم درباره پکیج زمینی

بهترین کار برای درک بهتر تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه این است که هر کدام از این تجهیزات را به طور کامل بشناسید. ابتدا پکیج زمینی را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد. پکیج های زمینی یک سیستم گرمایشی مرکزی می باشد که در ساختمان ها برای تامین آب گرم و هوای گرم و مطبوع نصب می شود. این تاسیسات مخصوصا در مناطق سردسیر بسیار پر طرفدار است. این پکیج ها در مقایسه با پکیج های دیواری قدری ارتقا یافته تر بوده و پمپ قوی تری دارد. از این رو قادر است گردش آب سیستم را به صورت بسیار قوی تری انجام دهد و مشعل قوی تری دارد، منبع انبساط این تجهیزات بزرگتر بوده و خروجی قوی تری برای هوا دارد. امروزه در بازار می توان پکیج های زمینی را با تنوع بیشتر و ظرفیت های حرارتی متنوع تر یافت. انواع گازسوز، گازوئیل سوز، برقی و دوگانه سوز را می توان مشاهده نمود که البته نمونه های گازسوز طرفداران بیشتری دارد. پکیج زمینی را باید برای ساختمان های بزرگ تر و تعداد خانوار بیشتر در نظر گرفت چون توان حرارتی بالاتری نسبت به پکیج های دیواری دارد.

درباره دیگ موتورخانه بیشتر بدانیم

در این قسمت پس از شناخت پکیج زمینی، درباره دیگ موتورخانه اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار خواهیم داد. در موتورخانه ها سیستم بزرگ الکترو مکانیکی وجود دارد که حجم بسیاری از لوله ها و قطعات زیاد را در خود جا می دهد. در بین این قطعات دیگ برای تامین انرژی حرارتی وجود دارد که در روزهای سرد می تواند راه اندازی شده و آب گرم و هوای مطبوع را به ساختمان هدیه بدهد. با شناخت هر کدام از این دو تاسیسات حرارتی قادر خواهید بود تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه را بیشتر و راحت تر درک بفرمایید.

شرح تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه

در این قسمت قرار است درباره تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه صحبت به میان بیاید. همان گونه مه می دانید پکیج های دیواری را برای ساختمان خای کوچک تر با ظرفیت حرارتی پایین تر مورد استفاده قرار می دهند. در واقع برای متراژهای کمتر از سیصد متر می توان این پکیج ها را نصب نمود. اما دیگ موتورخانه قادر است در فصل های سرد سال با ظرفیت حرارتی بالا، آب گرم و گرمای ساختمان های بزرگ را تامین نماید. این نکته را برای درک بیشتر بیان نماییم که در کل سه نوع گرمایش در ساختمان ها وجود دارد که برای هر مورد از سیستم های حرارتی مناسب باید استفاده نمود. گرمایش سبک که برای این حالت از پکیج های دیواری یا زمینی استفاده خواهد شد. پکیج های دیواری را در فضای ساختمان و نوع زمینی را در موتورخانه نصب می نمایند. برای تامین گرمایش نیمه سنگین از پکیج های زمینی استفاده می شود. کارایی این سیستم ها بسیار بیشتر است. اما نوع سوم گرمایش سنگین است که یرای تامین آن از دیگ موتورخانه بهره برداری می شود. ظرفیت حرارتی پکیج‌ های زمینی از ۲۷ هزار شروع می شود. حتی در برخی موارد پکیج های زمینی با ظرفیت ۸۵ هزار کیلو کالری هم دیده شده است. اما ظرفیت حرارتی دیگ موتورخانه از ۳۳ هزار کیلو کالری آغاز می شود. پکیج های زمینی در مقابل دیگ موتورخانه فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. در ادامه تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه باید گفت که در مورد پکیج ها می توان دمای را به صورت دلخواه تنظیم نمود. همچنین نصب، سرویس و راه اندازی پکیج‌های زمینی بسیار راحت تر از دیگ‌ های موتورخانه می باشد. یکی دیگر از برتری های پکیج زمینی نسبت به دیگ‌ موتور خانه سر و صدای کمتر آن ها می باشد. نکته مهمی که طرفداران پکیج زمینی را بیشتر کرده است این مورد است که برای هر واحد مسکونی می توان پکیج های جداگانه نصب نمود. همچنین این سیستم حرارتی دارای سنسور احتراق بوده و در نتیجه باعث مصرف بهینه انرژی شده و مقرون به صرفه تر می باشد. اما در مقابل این همه مزیت باید گفت که پکیج های زمینی در مقایسه با دیگ موتورخانه عمر کمتری دارد. موتورخانه ها همچنین توانایی تامین انرژی ساختمان های بزرگ تر را دارد و محدودیت کمتری نسبت به پکیج ها دارد. عمر این سیستم های گرمایشی بسیار بیشتر خواهد بود و نیاز کمتری به تعویض و تعمیر دارد. این سیستم ها قادر هستند انرژی حرارتی بسیار بالاتری را تامین نمایند. اما عیب آن ها این است که نمی توان درجه دلخواه را تنظیم نمود و همچنین امکان رسوب گیری در آن ها بسیار زیاد است.

در مقاله اجزای دیگ بخار یا بویلر و سیستم ها و تجهیزات مهم آن به تفصیل به اجزای انواع دیگ بخار فایر تیوب و واتر تیوب پرداخته ایم.

تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه و انتخاب برتر

با مطالعه این مطالب و درک بهتر تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه می توانید تشخیص دهید که کدام سیستم برای ساختمان شما مناسب تر است. اولین گام این است که با توجه به متراژ ساختمان و تعداد واحدها و اعضای خانواده تصمیم به خرید بگیرید. در گام های می توانید نکات بیشتری را مد نظر قرار دهید. در این موارد می توانید از طریق مشورت با کارشناسان تصمیم نهایی را بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بامین تهویه تفاوت پکیج زمینی با دیگ موتورخانه را مورد بررسی قرار دادیم. شما با خرید پکیج بوتان یا برندهای دیگر می توانید گرما را به خانه های خود هدیه دهید. اما اگر در مورد قیمت پکیج ایران رادیاتور یا سایر برندها سوالی داشتید حتما از واحد فروش استعلام بگیرید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید