منو
آشنایی با چیلر خانگی
آشنایی با چیلر خانگی

یکشنبه 9 مرداد 1401

0 288 37

آشنایی با چیلر خانگی

آشنایی با چیلر خانگی موضوعی است که سایت بامین تهویه تصمیم دارد درباره آن صحبت کند‌. چرا که در هر ساختمان اعم از خانه یا اداره و دیگر مکان ها باید از یک سیستم برای تهویه و تغییر دمای هوا استفاده نمود.

ما در این مقاله چیلرها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. به این صورت اگر قصد داشته باشید خرید چیلر خانگی داشته باشید، هیچ نقطه ابهامی برای شما به جا نمی ماند. 

آیا با چیلر خانگی آشنایی دارید؟

بهتر است که ابتدا برای آشنایی با چیلر خانگی، توصیف کوتاهی از آن داشته باشیم. اصولا در هر ساختمانی بر اساس بودجه و موقعیت آن مکان، سیستمی برای تهویه و خنک شدن انتخاب می شود. البته تنها خنک بودن هوا مطرح نیست، باید رطوبت ساختمان، گردش هوا و موارد دیگر را نیز در نظر گرفت. نکته مثبت چیلر این است که هم سیستم سرمایشی و هم گرمایشی دارد و با استفاده از آن می توان به هر دو هدف دست یافت. این مینی چیلر را می توان در هتل ها، ویلا، دفتر کار، آپارتمان ‌و دیگر مکان ها به کار برد. حتی از برخی مدل ها در ساختمان های بزرگ، کارخانه ها و کارگاه ها استفاده می شود.

چیلرهای خانگی چه ویژگی هایی دارند؟

در اولین قدم از آشنایی با چیلر خانگی باید گفت که این چیلرها با مدل های آب سرد متفاوت هستند. یکی از ویژگی های مهم آن ها اشغال جای کم است. سیستم عملکرد این دستگاه به گونه ای است که برای خنک کردن از هوای اطراف استفاده می کند. به همین دلیل دستگاه خنک کننده آبی ندارد و همین می تواند دلیل کوچکتر بودنش باشد. بنابرای حتی اگر ساختمان کوچک و محدودی دارید نگران نباشید. 

ساختمان چیلر خانگی بسیار ساده است و شیوه نگهداری پیچیده ای نیاز ندارد. از این رو‌ با خرید این دستگاه در منزل، می توانید بسیاری از هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری را حذف نمایید. اطمینان داشته باشید که از نظر اقتصادی خرید مناسبی برای شما محسوب می شود.

با این دستگاه می توان کل خانه را خنک نمود چون قابلیت تنظیم دارد. همچنین چون سیستم گرمایشی دارد، در زمستان نیز قابل استفاده خواهد بود و به این صورت جلوی خرید و هزینه برای سیستم گرمایشی جداگانه گرفته خواهد شد.

آیا می دانید چیلر خانگی ازچه اجزایی تشکیل شده است؟

در راستای آشنایی با چیلر خانگی شناخت اجرای این دستگاه نیز می تواند کمک زیادی به شما بکند. شیر انبساط، اوپراتور و کندانسور در همه چیلرها وجود دارد و از اجزای اصلی به شمار می روند‌. اما وجود کمپرسور، جاذب، پمپ و ژنراتور اختیاری می باشد. همین قطعات باعث تفاوت چیلرها می شوند. اوپراتور اولین جزء در چیلر است و آب گرم ابتدا به این قسمت وارد می شود‌. در چیلرهای خانکی اصولا از کمپرسورهای پیچی و اسکرول استفاده می شود زیرا آلودگی صوتی ندارند.‌ فن ها در کشش هوای محیط و خنک کردن آن به کندانسور کمک می کنند. از این رو می توان گفت که وجود فن می تواند مکمل کندانسور باشد‌. شیر انبساط در چیلر خانگی وظیفه کاهش فشار مبرد را به عهده دارد.

برای استفاده از چیلر خانگی چه مساحتی مورد نیاز است؟

آشنایی با چیلر خانگی تنها منحصر به نحوه کار و اجزای سازنده نیست، بلکه باید موارد دیگر را نیز در نظر گرفت. یکی از نکته های مهم در زمان خرید، مسئله جا دادن آن است. از این چیلرها برای ساختمان هایی با مساحت حدود ۱۵۰ متر استفاده می شود. یکی از مزیت های دستگاه چیلر این است که می توان در اتاق ها و سالن فن کویل داشت و در همه این نقاط هوای خنک به صورت یکسان وجود خواهد داشت. نکته مهم این است که می توان فن کویل ها را به صورت جداگانه روشن و خاموش کرد.‌ این کار هیچ تاثیری روی کارکرد سایر فن کویل ها نخواهد داشت. این نکات در زمان خرید چیلر خانگی کمک فراوانی به شما خواهد کرد.

سخن پایانی

چیلر ها در واقعا برای استفاده خانگی مناسب هستند. همراه همیشگی شما سایت بامین تهویه این توضیحات را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این چیلرها، زیاد با تعمیر و نگهداری سر و کار ندارید و خیالتان راحت است.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه