منو
مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت
مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت

شنبه 6 خرداد 1402

0 301 19

مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت

همانگونه که گفته شد سیستم های سرمایشی مختلف و با قدرت های برودتی متفاوتی در جامعه مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کولر های گازی و داکت اسپلیت ها که بیشتر مصارف غیر صنعتی دارند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. کولر گازی و داکت اسپلیت
  2. مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت

 

سیستم های سرمایشی متفاوت و در اندازه های مختلفی تولید و عرضه می گردند که هر کدام بنابر قدرت و توان برودتی خود در محیط های مختلف مانند منازل، مکان های تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این تجهیزات دو حالته هستند. علاوه بر تولید سرما، هوای گرم نیز تولید می کنند که بر مبنای قدرت، مصرف برق متفاوتی نیز دارند. در مقاله پیش رو از بامین تهویه پیرامون مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت توضیحاتی خدمت شما ارائه خواهیم داد.

کولر گازی و داکت اسپلیت

همانگونه که گفته شد سیستم های سرمایشی مختلف و با قدرت های برودتی متفاوتی در جامعه مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کولر های گازی و داکت اسپلیت ها که بیشتر مصارف غیر صنعتی دارند. در واقع برای محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

کولرهای گازی: از جمله سیستم های سرمایشی هستند که در دو نوع یک تکه (پنجره ای) و دو تکه(اسپلیت) طراحی و تولید می شوند. این سیستم های سرمایشی از لحاظ فرایند کاری تفاوتی با هم ندارند و تنها تفاوت شان در دوتکه بودن بخش تجهزات آنها می باشد.  لازم به ذکر است که امروزه کولر گازی به گونه ای طراحی شده اند که برای تولید هوای گرم در فصل های سرد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کولر گازی

پیشنهاد مطالعه : قیمت انواع کولر گازی

داکت اسپلیت ها: یکی دیگر از تجهیزاتی که در بخش سرمایشی و گرمایشی محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد داکت اسپلیت ها می باشند. مزیت این  سیستم ها در این است که برای ایجاد هوای گرم از گرمای آب استفاده می کنند. نکته مهم در مورد داکت اسپلیت این می باشد که در داکت اسپلیت برای ایجاد هوای گرم از آبگرم استفاده می شود. نکته دیگر اینکه در داکت اسپلیت ها برای پخش هوای برودتی و گرم از سیستم کانال کشی استفاده می شود.

داکت اسپلیت

مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت

کولر های گازی و داکت اسپلیت به تناسب موتور و قدرت خنک کنندگی دارای قدرتهای مختلفی می باشند. امروزه با توجه به اهمیت مصرف انرژی تولید کننده های این تجهیزات از سیستم هایی استفاده می کنند تا مصرف برق کمتری داشته باشند. به همین دلیل از سیستم هایی مانند اینوتر و پلاس اینورتر استفاده می شود.

اگر بخواهیم مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت داشته باشیم بایستی به موارد زیر اشاره کنیم:

قدرت کولر و مصرف برق

اولین مقایسه در مورد مصرف برق مربوط به قدرت کولر گازی و یا داکت اسپلیت می باشد بدین معنی که هرچه داکت اسپلیت و یا کولر کازی دارای قدرت برودت بالاتری باشند برق بیشتری مصرف می کنند. میزان برق مصرفی این دو نوع سیستم ها در صورتی که اینورتر باشند صد درصد هزینه کمتری را برای مصرف کننده ببار می آورند.

هنگام تهیه داکت اسپلیت و یا کولر گازی میزان برق مصرفی در کاتالوگی که شرکت سازنده همراه با کالا در اختیار خریدار قرار می دهد قید شده. در این کاتالوگ می توانید از این مسئله مطلع گردید.

تنظیم دما در مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت

نکته دیگر در مورد مصرف برق این دو دستگاه می توان به این  اشاره نمود که در سیستم خنک کننده داکت اسپلیت امکان تنظیم دمای اتاق ها بصورت مستقل وجود ندارد. به همین خاطر دمای کل محیط یکسان بوده و نمی توان در یک بخش از ساختمان برودت بیشتری دریافت کرد و در بخش دیگر کمتر. همین امر موجب مصرف برق بیشتر بخاطر یکدستی هوای داخل محیط می شود.

استفاده از کولر گازی یا اسپلیت این حسن را دارد که در زمانی که نیازی به برودت یک اتاق را ندارید می توانید کولر یا اسپلیت آن اتاق را خاموش کنید. مانند اتاق خواب در طول روز. هنین امر مقدار مصرف برق را در محیط هایی که از کولر گازی یا اسپلیت استفاده می کنند کاهش می دهد.

سیستم اینورتر

در ادامه بررسی و مقایسه به این نکته نیز می توان اشاره نمود که قدرت موتور و اینورتر یا معمولی بودن سیستم نیز در مصرف برق بسیار مهم می باشد که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای استفاده از داکت اسپلیت

سخن آخر

به عنوان نکته پایانی بایستی یادآوری کنیم انتخاب صحیح یک سیستم برودتی برای محیط مورد نظر شما نیاز به یک کارشناسی دقیق دارد. به همین منظور قبل از خرید داکت اسپلیت یا کولر گازی حتما با کارشناس این امر و یا شرکت هایی که در کار تهیه و اجرای سیستم های برودتی هستند مشورت کنید تا بتوانید یک گزینه مناسب برای محیط مورد نظر خود انتخاب کنید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر