منو
تفاوت پکیج دیواری و زمینی
تفاوت پکیج دیواری و زمینی

شنبه 25 تیر 1401

0 285 38

تفاوت پکیج دیواری و زمینی

در این مقاله ما به بررسی تفاوت های بین پکیج دیواری و زمینی پرداختیم تا شما عزیزان بهترین و مناسب ترین وسلیه گرمایشی خود را انتخاب کنید.

امروزه برای گرم کردن آب و همچنین فضای خانه، به جای آبگرمکن و بخاری از پکیج استفاده می شود. مخصوصا در فضاهای آپارتمانی این وسیله کاربرد بیشتری دارد. یکیج ها به دو صورت زمینی و دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. سایت بامین تهویه در این مقاله تفاوت پکیج دیواری و زمینی را از نظر می گذراند.

مزیت های پکیج دیواری و زمینی

قبل از این که تفاوت پکیج دیواری و زمینی را مورد بحث قرار دهیم، درباره مزیت های این دو وسیله نکاتی را بیان می کنیم. امروزه در اکثر ساختمان ها مخصوصا آپارتمان های کوچک، به جای آبگرمکن و بخاری از پکیج استفاده می کنند. پکیج ها مزیت های دارند که به همین دلیل آن ها را محبوب ساخته است. یکی از مشکلات آپارتمان های کوچک جا دادن صحیح وسایل است. نکته مثبت پکیج ها این است که نسبت به آبگرمکن ها فضای کمتری اشغال می کند و ظاهر زیباتری دارند‌. همچنین صدای کمتری دارند. یکی از دلایل محبوبیت پکیج ها تعادل در گرمای آب است. تغییر دمای آب در پکیج خیلی کمتر است و آب گرمای یکنواختی دارد. این مزیت ها باعث شده که اکثر افراد برای راحتی این وسیله را به کار ببرند. نصب این وسیله ها نیز به راحتی انجام می شود. موارد توضیح داده شده در مورد پکیج های دیواری و زمینی یکسان هستند. اما این دو وسیله تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

در مورد تقاوت پکیج دیواری و زمینی چه می دانید؟

یکی از مهم ترین نکات تفاوت پکیج دیواری و زمینی میزان تولید گرما است. در واقع پکیج زمینی می تواند گرمای بیشتری به ساختمان بدهد‌‌. از این رو برای ساختمان هایی که تولید گرما اهمیت بیشتری دارد، از نمونه زمینی استفاده می کنند. نکته برجسته دیگر این است که پکیج زمینی مقرون به صرفه تر است. یکی دیگر از برجستگی های پکیج زمینی، داشتن منبع یا مخزن آب است. این امر باعث تفاوت پکیج دیواری و زمینی شده است. زمانی که فشار آب با نوسان روبرو می شود یا آب کلا قطع می شود، داشتن این نوع پکیج زمینی مخزن دار می تواند کمک زیادی به شما بکند. بهتر است در ساختمان ها و خانه های چند طبقه و خانه های ویلایی و بزرگ از پکیج زمینی استفاده شود. کاربرد این نوع پکیج برای اهداف بالا بسیار مهم تر است.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی از نظر محل و نحوه نصب

پکیج های زمینی دارای فن هستند و نمی توانند در بهار خواب و مکان های باز نصب شوند. در کل هر دستگاهی که فن داشته باشد باید در فضاهای بسته قرار بگیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع دستگاه ها نباید در فضاهایی که باد ‌و بوران هستند، نصب شوند. اما در مورد پکیج های دیواری این نکته صدق نمی کند و می توانید آن را در بهارخواب یا هر مکان باز دیگر نصب نمایید.

در مقاله پکیج کجا باید نصب شود ؟ محل های مناسب نصب پکیج دیواری و زمینی بررسی و محل های ممنوع را معرفی کرده ایم.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی از لحاظ مخزن

موارد دیگر از تفاوت پکیج دیواری و زمینی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. مخزن این دو وسیله باعث تفاوت بین آن ها شده است. پکیج های زمینی اصولا مخزن آب گرم دارند. همچنین دیگ چدنی در این وسیله قرار دارد و ظرفیت حرارتی بین ۲۸ کیلو تا ۱۵۰ کیلو وات است. در مقابل پکیج دیواری مخزن ندارد. عملکرد این وسیله به گونه ای است که با مبدل حرارتی کار می‌کنند. ظرفیت حرارتی پکیج دیواری حدود ۱۸ تا ۳۲ کیلو وات است. این نوع پکیج جای کمتری نیز اشغال می‌کنند و در واحدهای مسکونی آپارتمانی کاربرد بیشتری دارند‌‌. در بعضی موارد در آپارتمان های چند طبقه از یک پکیج زمینی برای واحدها به صورت مشترک استفاده می شود.

همچنین پکیج های زمینی برای ساختمان های بزرگ مثل بیمارستان ها و مراکز اداری و تجاری گزینه مناسب تری می باشد. نکته مهم دیگر این است که زمان خرید پکیج، حتما متراژ موقعیت مکانی را در نظر بگیرید و با توجه به آن وسیله مناسب را خریداری نمایید.

سخن پایانی

در دنیای مدرن امروزه که ساختمان ها نیز به سمت مدرنیته شدن پیش می روند، استفاده از بخاری تقریبا منسوخ شده است. در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از پکیج طرفداران زیادی دارد. تفاوت پکیج دیواری و زمینی مسئله ای است که سایت بامین تهویه برای شما توضیح داده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می دهد. دانستن این مطالب به شما در انتخاب صحیح کمک خواهد کرد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید