منو
توصیه های ایمنی در استفاده از پکیج
توصیه های ایمنی در استفاده از پکیج

پنجشنبه 28 مرداد 1400

0 1377 235

توصیه های ایمنی در استفاده از پکیج

پکیج که یکی از پرکاربرد ترین سیستم های گرمایشی به شمار می رود به جهت مزایای بسیاری همچون راندمان بالا، اشغال فضای کمتر، مصرف سوخت کمتر و... از محبوبیت خاصی بین خانواده های ایرانی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله از وبسایت بامین تهویه توصیه های ایمنی جهت استفاده از این دستگاه کاربردی را بیان نموده ایم.
با مطالعه این مطلب و توجه به توصیه های ایمنی می توانید به طور صحیح و با خیالی آسوده از دستگاه پکیج خود استفاده نمایید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی و توصیه های ایمنی در استفاده از پکیج با عناوین زیر در این مقاله بیان شده است.

  1. نکات ایمنی در استفاده از پکیج
  2. موارد و مکان هایی که نصب پکیج در آن ممنوع می باشد.
  3. فروش پکیج دیواری و زمینی با بهترین قیمت

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های پکیج های گرمایشی، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های پکیج دیواری و زمینی به لینک زیر مراجعه نمایند.


پکیج های گرمایشی به جهت قابلیت تامین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ در ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی، یکی از پرکاربرد ترین سیستم های گرمایشی به شمار می روند.

پکیج به جهت مزایای بسیاری همچون راندمان بالا، اشغال فضای کمتر، مصرف سوخت کمتر و... از محبوبیت خاصی بین خانواده های ایرانی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله از وبسایت بامین تهویه توصیه های ایمنی جهت استفاده از این دستگاه کاربردی را بیان نموده ایم.

با مطالعه این مطلب و توجه به توصیه های ایمنی می توانید به طور صحیح و با خیالی آسوده از دستگاه پکیج خود استفاده نمایید.

توصیه های ایمنی در استفاده از پکیج

نکات ایمنی در استفاده از پکیج

  1. در صورتی که بخواهید محیطی که پکیج گرمایشی نصب شده است را برای مدت طولانی ترک نمایید خواهشمند است که پکیج را تخلیه کرده و شیر مصرف گاز اصلی را ببندید.
  2. شیلنگ گاز را هر چند وقت یک بار مورد بازبینی قرار دهید و از پارگی، سوراخ بودن و ترک برداشتن آن اطمینان حاصل نمایید.
  3. دقت نمایید که پس از تعویض شیلنگ گاز، ابتدا و انتهای محل اتصال شیلنگ را توسط دو عدد بست، محکم ببندید. (حداکثر طول مجاز شیلنگ گاز ۱۲۰ سانتی متر می باشد.)
  4. در صورت تعویض اتصالات گاز، از نوار تفلون مرغوب جهت گازبندی آن استفاده کرده و به منظور تست و کنترل نهایی نشت گاز از کف و صابون استفاده نمایید. (استفاده از کبریت و فندک به منظور تست نشت گاز، احتمال خطر آتش سوزی را در بر خواهد داشت.)
  5. پکیج نصب شده فقط به یک شیر مصرف گاز متصل گردد و برای جلوگیری از افت فشار گاز، از انشعاب با سایر وسایل گازسوز همچون اجاق گاز، سماور و... خودداری نمایید.
  6. فشار گاز شهری ورودی ۱۷ الی ۲۰ میلی آمپر می باشد. در بعضی مواقع شبکه گاز شهری دچار افت فشار گاز می گردد. لذا خواهشمند است به منظور افزایش فشار گاز محل نصب پکیج، از دستکاری رگلاتور گاز جداً خودداری فرمایید و مراتب را به شرکت گاز اطلاع دهید. 
  7. بر روی دودکش خروجی در پشت بام از کلاهک اچ استفاده نمایید. (استفاده از کلاهک گرد ممنوع است.) و هر چند وقت یکبار کلاهک اچ را مورد بازبینی قرار دهید و از اتصال آن به دودکش پشت‌بام اطمینان حاصل نمایید. 
  8. در صورت لق شدن و یا سوراخ شدن دودکش محیط داخلی، محصولات احتراق مونوکسیدکربن CO ، دی اکسید کربن CO2 و...) وارد محیط می شود که در بعضی مواقع سوزش چشم ها، بینی و... را به دنبال خواهد داشت و سلامت جان ساکنین را به خطر می‌اندازد. لذا خواهشمند است پس از مشاهده چنین مواردی ابتدا پکیج را خاموش نموده و سپس با نماینده مجاز تماس حاصل نمایید.
  9. در صورت هرگونه چک و آب ریزی از زیر پکیج، شیر ورودی آب را ببندید و سیم برق پکیج را بیرون آورید. و در صورت امکان پکیج را تخلیه نمایید. و سپس با سازمان خدمات پس از فروش تماس حاصل نمایید. 
  10. در صورت تمایل به تمیز کردن پکیج، آن را خاموش نموده و دوشاخه برق را از پریز بیرون آورید. سپس توسط دستمال مرطوب دستگاه را تمیز نمایید. استفاده از پاک کننده های اسیدی (جوهرنمک، جرم گیر ها و...) و ریختن آب بر روی پکیج باعث آسیب رسیدن به دستگاه می گردد. 
  11. از قرار دادن وسایل و ابزار آلات و یا ایستادن بر روی پکیج خودداری فرمایید. چرا که در این حالت امکان پرتاب شدن آن وجود دارد.
  12. پکیج گرمایشی قابلیت کارکرد با هر دو گاز شهری (متان) و گاز کپسول (بوتان و پروپان) را دارد. بدین منظور مراتب را تنها با سازمان خدمات پس از فروش در میان بگذارید.
  13. پکیج گرمایشی بعد از یک سال کارکرد نیاز به تنظیم شیر گاز، شارژ منبع انبساط ، رسوب گیری مبدل ها و... را دارد. سرویس سالیانه باعث کاهش مصرف گاز، افزایش راندمان و بهره وری و در نهایت افزایش طول عمر پکیج می گردد. 
  14. در حفظ و نگهداری دفترچه گارانتی کوشا باشید و در صورت هرگونه تغییر محل، دفترچه را به ساکنین جدید تحویل دهید.

پیشنهاد مطالعه : تنظیمات پکیج در تابستان و زمستان

موارد و مکان هایی که نصب پکیج در آن ممنوع می باشد.

  1. استفاده از دودکش آکاردئونی (فنری) و یا عبور دودکش از سقف کاذب 
  2. استاندارد نصب پکیج گرمایشی از کف ساختمان 1.5 متر می باشد. بدین منظور نصب پکیج در ارتفاع کمتر از 1 متر و یا بیش از ۲ متر اکیداً ممنوع است.
  3. هر پکیج گرمایشی باید به صورت مستقل دارای یک دودکش اختصاصی تا پشت بام باشد و اتصال دودکش پکیج به دودکش مشترک ساختمان ممنوع است.
  4. نصب پکیج در فضاهای بسته و مرطوب : مانند زیر زمین، راه پله ها، اتاق خواب، سرویس بهداشتی (دستشویی و حمام) و پاسیو.
  5. نصب پکیج در مکان هایی که مستقیماً در معرض تاثیرات جوی قرار می گیرد مثل : تابش نور خورشید، باد و طوفان، برف و باران.
  6. نصب پکیج بر روی سیستم گرمایشی (مانند اجاق گاز) : از خریدار محترم تقاضا می گردد پس از نصب پکیج توسط نماینده مجاز، از قرار دادن اجاق گاز و هر نوع سیستم گرمایشی در زیر پکیج جداً خودداری نمایید. (حداقل فاصله افقی پکیج تا اجاق گاز ۴۵ سانتیمتر می باشد.)
  7. نصب پکیج در مجاورت سیستم سرمایشی (کولر) : مطابق با استاندارد، فاصله پکیج گرمایشی تا کولر 3 متر در نظر گرفته می شود. لذا از خریداران محترم تقاضا می گردد که از نصب کولر در مجاورت پکیج گرمایشی خودداری فرمایید و به فاصله ایمن فوق‌الذکر بین دو سیستم گرمایشی و سرمایشی توجه نمایید.
  8. نصب پکیج در جایی که دیواره های کناری (مثل کابینت) به قاب پکیج چسبیده شود و امکان تعمیرات را غیرممکن و یا سخت نماید ممنوع است. فاصله پکیج از دیوارهای کناری ۱۵ سانتی متر در نظر گرفته شود.

در مقاله پکیج کجا باید نصب شود ؟ به تفصیل درمورد محل های مناسب نصب پکیج دیواری و زمینی برای کاهش خطرات احتمالی  توضیح داده ایم.

بهترین محل نصب پکیج

فروش پکیج دیواری و زمینی با بهترین قیمت


فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های پکیج دیواری و زمینی در برندهای معتبر مانند پکیج بوتان ، پکیج ایران رادیاتور و... را جهت مقایسه و خریدی آسان در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. ​برای دریافت مشاوره جهت انتخاب و خرید انواع پکیج شوفاژ دیواری و زمینی با کارشناسان بامین تهویه تماس حاصل نمایید.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید