منو
تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم
تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم

دوشنبه 26 دی 1401

0 405 33

تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم

تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم برای خیلی از شما عزیزان سوال بود. در سایت بامین تهویه هیچ کدام از سوالات شما بی جواب نمی ماند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تجهیزات گرمایی دیگ بخار و دیگ آبگرم
  2. دیگ بخار چه عملکردی دارد؟
  3. با عملکرد دیگ آبگرم آشنا شویم
  4. مقایسه و آشنایی با تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم

 

دیگ‌های بخار و دیگ‌های آبگرم، دو نوع تجهیزات حرارتی هستند که به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای صنعت و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع دیگ دارای کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی هستند و در ادامه به تفاوت‌های اساسی بین دیگ بخار و دیگ آبگرم خواهیم پرداخت.

باید گفت که عملکرد هر دو تقریبا مشابه است اما در ادامه با توضیحات ما همراه باشید. در این سایت برندهای همچون دیگ بخار آب بند و دیگ بخار پاکمن را می توانید مشاهده بفرمایید. برای خرید دیگ آبگرم و دیگ بخار و اطلاع از قیمت ها از واحد فروش استعلام بگیرید.

تجهیزات گرمایی دیگ بخار و دیگ آبگرم

گفتنی است که عملکرد هر دو تجهیزات یکسان می باشد. در هر دو سیستم گرمایشی با احتراق سوخت گرمایش آب صورت می گیرد. اهمیت هر دو در انواع صنایع بسیار زیاد است و در سیستم تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. اما باز هم این سوال پیش می آید که کدام مورد را باید خریداری نمایید. برای رسیدن به جواب باید هر دو سیستم را خوب بشناسید. پس از آن تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم را برای شما عنوان خواهیم کرد.

دیگ بخار چه عملکردی دارد ؟

دیگ بخار زیر از تجهیزات حرارتی و گرمایشی است که عملکرد مشابهی با دیگ آبگرم دارد. در این سیستم آب گرم به بخار تبدیل می شود و همین بخار به کار برده می شود. سوخت این سیستم از طریق سوخت های فسیلی تامین می شود. به عنوان مثال سوخت هایی مثل ذغال سنگ، گاز، گازوئیل، نفت و مازوت را می توان نام برد. اما از انرژی های پاک خورشیدی و هسته ای نیز می توان استفاده نمود. در این سیستم دمای بالا و سرعت در تبخیر وجود دارد.

این ویژگی مهم می تواند در چربی زدایی کمک زیادی به ما بکند‌. از این رو در هتل ها، رستوران ها، کارواش ها و مراکز دیگری که به تمیز کاری احتیاج باشد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صنایع تولید لبنیات نیز کاربرد زیادی دارد. زمینه دیگر فعالیت این سیستم برای تولید ترکیبات مواد شیمیایی مثل پلیمرها و پلاستیک ها می باشد. کاربرد مهم دیگر این دیگ ها در سونا های بخار می باشد. در ادامه پس از آشنایی با دیگ آبگرم، تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم را مورد بررسی قرار می دهیم.

تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم

همچنین با مطالعه مقاله تفاوت پکیج زمینی با دیگ بخار می توانید تشخیص دهید که کدام سیستم برای ساختمان و کاربری شما مناسب تر است.

با عملکرد دیگ آبگرم آشنا شویم

در راستای آشنایی با تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم، در این قسمت دیگ آبگرم را بررسی می نماییم. در این سیستم، مشعل دچار احتراق می شود و سیال موجود در دیگ حرارت را منتقل می سازد. از این رو انرژی گرمایش مورد نیاز تامین می شود. این سیستم را در ساختمان ها برای تامین گرمای داخلی و گرمایش مرکزی استفاده خواهند کرد. در موتورخانه های برج های بزرگ این سیستم کاربرد زیادی دارد. از موارد دیگر استفاده این دیگ‌ها می توان رادیاتورها، فن کویل ها و یونیت هیتر را نام برد.

با عملکرد دیگ آبگرم آشنا شویم

پیشنهاد مطالعه : دیگ آبگرم چیست؟

مقایسه و آشنایی با تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم

اولین تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم دمای آن ها می باشد. در دیگ های آب گرم، دما حداکثر تا ۹۰ درجه سلسیوس می رسد. اما در دیگ های بخار صنعتی دمای بیشتری مورد نیاز است. باید گفت که در این سیستم ها درجه حرارت تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد می رسد. کاربردهای هر دو سیستم نیز متفاوت هستند و در قسمت های قبل تمام کاربردها را توضیح دادیم. دیگ بخار را در موتورخانه ها نصب می نمایند و هنگام حمل و نقل باید به ابعاد و وزن آن ها ختما توجه شود.

در این موتورخانه ها حتما باید دستگاه سختی گیر آب یا رسوب گیر نصب شود. در موتورخانه های دیگ‌ آبگرم نیز حتما باید سختی گیر یا رسوب گیر آب نصب شود. نکته مهم این است که قبل از نصب دیگ آبگرم در موتورخانه ها، باید یک فونداسیون بتنی را اجرا نمایید. این فونداسیون باید طبق ابعاد و استانداردهای لازم باشد. این دو سیستم گرمایشی مزایای زیادی دارند و تفاوت هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفت. اما برای انتخاب، خرید و نصب باید نوع کار و فعالیت و نیاز خود را در نظر بگیرید و طبق آن خریداری نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی، تفاوت اصلی بین دیگ بخار و دیگ آبگرم در نوع انرژی استفاده شده برای تولید بخار یا گرما و کاربردهای مختلفی که در فرآیندها و صنایع دارند قرار دارد.در این مقاله از بامین تهویه تفاوت دیگ بخار و دیگ آبگرم را مورد بررسی قرار دادیم. هنگام خرید دیگ آب گرم تمام شرایط خود را به کارشناسان ما بگویید. برندهای موجود در این سایت شامل آب بند و پاکمن و برندهای معتبر دیگر است. قیمت را می توانید از واحد فروش بپرسید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر