منو
مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای
مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای

سه شنبه 27 دی 1401

1 247 23

مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای

مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تعریفی از منبع دو جداره
  2. مبدل صفحه ای چیست ؟

 

در عصر حاضر، سیستم‌های گرمایش و سرمایش به یکی از نیازهای اساسی در زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. انتخاب نوع مناسب تجهیزات تهویه مطبوع برای خانه‌ها و مکان‌های تجاری می‌تواند تأثیر زیادی بر راحتی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشد. در این مقاله به مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای خواهیم پرداخت.

تعریفی از منبع دو جداره

قبل از این که به مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای بپردازیم، سعی می‌کنیم درباره هر دو سیستم توضیح مختصری ارائه دهیم که با آن ها آشنایی پیدا کنید. منبع دو جداره از دیرباز برای تولید آب گرم مورد استفاده قرار می گرفته است. در واقع باید گفت که این سیستم مقرون به صرفه می باشد‌. همچنین این منبع ها برای تولید آب گرم به پمپ سیرکلاسیون نیازی ندارند و می توانند به میزان مناسب آب گرم را ذخیره نمایند. منبع دو جداره عمر بیشتری دارد و عیب خاصی در آن‌ به وجود نمی آید.

منبع دوجداره

مبدل صفحه ای چیست ؟

پس از آشنایی با منبع دو جداره و در راستای مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای، توضیحی نیز درباره این مبدل می دهیم. ساختار مبدل های صفحه ای به این گونه است که تعداد مشخصی ورقه های استیل روی هم نصب می‌شوند. فاصله این ورقه ها بسیار کم می باشد و برای ورود و خروج آب داغ از دو مدار جداگانه استفاده می شود. مدارها به صورت رفت و برگشت هستند و مدار ورود محل آب سرد و مدار خروج برای آب گرم می باشد.برای مشاهده محصولات مبدل صفحه ای کلیک کنید.

مبدل صفحه ای

بررسی و مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای

در این قسمت این دو سیستم را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. برای مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای ابتدا کاربرد هر دو را عنوان خواهیم کرد. کاربرد مهم منبع دو جداره تولید آب گرم برای مصرف ساختمان ها می باشد. این منبع همراه با دیگ، مشعل و تجهیزات مهم دیگر ساختار موتورخانه را در ساختمان ها تشکیل می دهند. کاربرد مبدل های صفحه ای در زمینه های مختلف می‌باشد. به عنوان مثال در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی و داروسازی، نساجی، دریایی و همچنین برای پاستوریزه کردن شیر از این سیستم استفاده می شود.

در پاسخ به این سوال که مبدل حرارتی صفحه ای جایگزین منبع دوجداره می تواند باشد؟ در این مقاله با مزایا و معایب هر دو دستگاه آشنا شوید.

مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای از نظر ظرفیت ذخیره سازی

یکی از دلایل مقایسه این دو دستگاه ظرفیت و قابلیت ذخیره می باشد. این دو سیستم ظرفیت مساوی ندارند‌ منبع های دو جداره ظرفیت های مشخص شده ای دارند. برای ظرفیت این منبع ها از ۳۰۰ لیتر تا ۱۲۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است. اما در مورد مبدل های صفحه ای کاملا فرق دارد. این مبدل ها اصلت فضایی برای ذخیره سازی ندارند. سیستم این مبدل ها به گونه ای است که آب به صورت لحظه ای گرم خواهد شد.

تفاوت در تبادل حرارت در هر دو سیستم

در این قسمت باید بیان کنیم که نحوه تبادل حرارت در این سیستم ها کاملا متفاوت می باشد. این نکته می تواند دلیل دیگری برای مقایسه این دو دستگاه باشد. در منبع دو جداره آب سردی که در واقع مصرفی است وارد منبع اصلی می شود. این منبع حجم بیشتری دارد.

آب گرمی که از طریق دیگ آبگرم شده است، در جدار بیرونی قرار می گیرد و جریان می یابد. این دو جریان به طور هم زمان صورت می گیرد. این فرایند باعث گرم شدن آب شده و آب در صورت سرد شدن دوباره به همین چرخه بر می گردد.

در مبدل صفحه ای سیستم متفاوت است. صفحات نازکی که این مبدل ها را تشکیل می دهند در مجاورت هم قرار دارند. کانال هایی بین این صفحه ها قرار دارد که محل عبور سیالات هستند. این کانال ها باعث عبور اب سرد و گرم می باشند و هیچ تماسی با هم ندارند.

سخن پایانی

مقایسه منبع دو جداره با مبدل صفحه ای نحوه کارکرد و انتقال گرما را نشان می دهد. در سایت بامین تهویه مقاله های متعددی به نگارش در آمده است که اطلاعات شما را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. برای خرید منبع دو جداره می توانید از واحد فروش استعلام بگیرید. سوالات خود را در مورد محصولات مورد نظر از کارشناسان مجرب این سایت بپرسید.

مطالب مرتبط : 

منبع دوجداره آبگرم

کاربردهای مبدل حرارتی


1 دیدگاه یافت شد!

نظرات
حمیده سعیدی
یکشنبه 9 بهمن 1401

چه پر محتوا و کوتاه بسیار ممنون


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر