منو
هواساز آپارتمانی چیست ؟
هواساز آپارتمانی چیست ؟

یکشنبه 15 آبان 1401

0 610 57

هواساز آپارتمانی چیست ؟

هواساز آپارتمانی سیستمی است که با تنظیم دما و رطوبت و تصفیه هوا و همچنبن گردش هوا می تواند در ساختمان ها عملکرد خوبی در تهویه مطبوع داشته باشد.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با هواساز آپارتمانی چیست؟ با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. معرفی بیشتر هواساز آپارتمانی
  2. نحوه عملکرد هواساز آپارتمانی چگونه می باشد؟
  3. منظور از هواساز آپارتمانی چیست؟
  4. هواسازهای آپارتمانی از چه اجزایی تشکیل می شوند؟
  5. قیمت هواسازهای خانگی

 

در جوامع مدرن، افراد بسیاری برای راحتی و سلامت خود، اغلب اوقات در فضاهای داخلی زندگی می‌کنند. با توجه به این واقعیت، کیفیت هوای داخلی محیط زندگی ما اهمیت بسیاری دارد. یکی از راهکارهای بهبود کیفیت هوای داخلی، استفاده از هواسازهای آپارتمانی است. در این مقاله، به معرفی و توضیح هواساز آپارتمانی خواهیم پرداخت.

معرفی بیشتر هواساز آپارتمانی

گفتنی است که هواساز آپارتمانی یک سیستم گرمایشی و سرمایشی به حساب نمی آید. تنها وظیفه این دستگاه گردش هوا و تهویه آن است. از این رو این سیستم را می توانید در تمام فصول سال در منازل خود مورد استفاده قرار دهید. البته به دلیل ایجاد تهویه مطبوع به سرد و گرم شدن محیط نیز کمک خواهد کرد. قیمت این سیستم ها مقرون به صرفه می باشد. ساختار این دستگاه ها ساده بوده و با مکش هوای محیط و عملکرد سرمایشی و گرمایشی هوای مطبوع را به محیط بر می‌ گرداند. می توان این سیستم‌ را شبیه هواکش های صنعتی دانست اما ابعاد آن بسیار کوچکتر هستند. می توان هواساز های آپارتمانی را در بالکن نصب نمود. قابل ذکر است که می توان آن را در محیط های اداری نیز مورد استفاده قرار داد.

هواساز آپارتمانی

نحوه عملکرد هواساز آپارتمانی چگونه می باشد؟

در این قسمت در مورد عملکرد این دستگاه صحبت خواهیم کرد. هواساز آپارتمانی با مکش هوای محیط اعم از گرم یا سرد فعالیت خود را آغاز می نماید. این هوا در این سیستم از بخش های مختلف عبور می کند‌. فیلتر هایی در این مسیر بر سر راه هوا قرار دارد با گذر از این فیلترها، هوا وارد بخش هواساز خواهد شد. پس از طی این مسیرها هوا از طریق خروجی هواساز خارج خواهد شد. نکته مهم در مورد دستگاه هواساز این است که به تنهایی نمی تواند کار کند و مصرفی ندارد. باید این دستگاه را در کنار سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان مورد استفاده قرار داد. در واقع عملکرد این سیستم در کنار بویلرها، پکیج، دیگ آب کرم ، چیلر، کولر گازی، اسپلیت و سایر موارد سرمایشی و گرمایشی هویت پیدا می کند‌. برای مکان نصب می توانید هم فضای داخل و هم فضای بیرون مثل بالکن را در نظر بگیرید.

منظور از هواساز آپارتمانی چیست؟

نکته ای که باید در مورد هواساز آپارتمانی بگوییم این است که منظور از نام آپارتمانی این نیست که تنها در آپارتمان می توان از این سیستم استفاده نمود. هواساز ها در انواع صنعتی نیز وجود دارند که ابعاد بسیار بزرگتری دارند‌. اما هواسازهای کوچکتر که می توانند در ساختمان های مسکونی و ادارات و مکان های دیگر مورد استفاده قرار بگیرند را به نام آپارتمانی می خوانند. بنا بر استفاده در مکان های مختلف جزئیات این هواساز تغییر می کند و در ظرفیت ها و اندازه های متفاوت تولید می شود. این دستگاه های کم حجم آپارتمانی نصب و تعمیر بسیار راحتی دارند و در اندازه و وزن کوچک و ساختار بسیار ساده در دسترس هستند.

پیشنهاد مطالعه : مقایسه  هواساز خانگی با هواساز صنعتی

هواسازهای آپارتمانی از چه اجزایی تشکیل می شوند؟

در قسمت های قبل در مورد نحوه عملکرد هواساز آپارتمانی صحبت به میان آمد اما این فعالیت ها توسط چه اجزایی اجرا خواهند شد. در این قسمت اجزای مختلف این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

فن

می توان گفت که فن بخش مهم هواساز آپارتمانی را تشکیل می دهد چرا که وظیفه مکش هوای محیط و دمش آن را به عهده دارد. در واقع هوای ورودی و خروجی از این بخش عبور خواهد کرد. فن های موجود در این سیستم ها دو‌ جهته بوده و رو به جلو و رو به عقب فعالیت می کنند.

فیلتر

این بخش در تصفیه هوای ورودی و هروجی نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. سه نمونه از این فیلتر ها در هواسازها تعبیه می شود که شامل فیلتر روغنی، خشک و کیسه ای می باشد که هر کدام وظیفه خاصی را انجام خواهند داد.

کویل

این بخش از هواساز آپارتمانی وظیفه سرد و گرم کردن هوا را به عهده دارند و در فصول سرد و گرم‌ به دستگاه وصل می شوند. هوایی که با قدرت مکش وارد سیستم می شود، پس از عبور از این قسمت سرد و یا گرم شده و پس از عبور از فیلترینگ مختلف به محیط می روند.

رطوبت زدا

از این ابزار بیشتر در هواسازهای صنعتی استفاده می شود. اما در برخی مناطق می توان آن‌ را روی نمونه های آپارتمانی نیز تعبیه نمود. به این وسیله ذرات آب به هوا اسپری خواهند شد.

اجزای کنترل

اجزایی مثل سنسورهای دما و رطوبت، ترموستات ها و سایر کنترل ها در سیستم وجود دارند و کلیه عملیات ها را تخت کنترل خود قرار می دهند.

قیمت هواسازهای خانگی

قیمت این دستگاه ها به نوع عملکرد و برند آن ها و همچنین ظرفیت بستگی دارد‌. اگر قصد خرید هواساز آپارتمانی را دارید می توانید با استعلام از واحد فروش ما از قیمت آن ها اطلاع پیدا کنید. میزان و نوع نیاز شما در انتخاب گزینه برتر بسیار اهمیت دارد و قیمت های متفاوتی در اختیار شما قرار می گیرد. قطعات به کار رفته در این دستگاه ها نیز تاثیر مستقیم بر قیمت دارند.

سخن پایانی

هواسازهای آپارتمانی با توانایی تصفیه و تقویت هوا، ابزاری موثر برای بهبود کیفیت زندگی در فضاهای داخلی محسوب می‌شوند. با توجه به اهمیت کیفیت هوای داخلی برای سلامت و راحتی افراد، استفاده از هواسازهای آپارتمانی می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر مورد توجه قرار گیرد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر