منو
هیت ریکاوری در هواساز
هیت ریکاوری در هواساز

دوشنبه 2 اردیبهشت 1398

2 2840 967

هیت ریکاوری در هواساز

هیت ریکاوری در هواساز : دستگاه هیت ریکاوری (Heat Recover Device) یک دستگاه بازیابی حرارت که نوعی از مبدل های حرارتی هستند ممکن است بر روی یک هواساز بین جریان هوای تامین شده و جریان هوای خروجی ‌برای ذخیره انرژی و افزایش ظرفیت نصب گردد.

دستگاه هیت ریکاوری چیست؟


دستگاه هیت ریکاوری (Heat Recover Device) یک دستگاه بازیابی حرارت که نوعی از مبدل های حرارتی هستند ممکن است بر روی یک هواساز بین جریان هوای تامین شده و جریان هوای خروجی ‌برای ذخیره انرژی و افزایش ظرفیت نصب گردد.
در اصل کار این دستگاه ها گرفتن سرما یا گرما از هوای خروجی ، که از داخل ساختمان به هواساز برگشت داده می شود ودادن این انرژی به هوای تازه ای است که وارد هواساز می شود.
 

انواع سیستم های هیت ریکاوری هواساز


مبدل های صفحه ای متقاطع(Cross Plate Heat exchanger) :

صفحات ساندویچی پلاستیک یا فلز مجازی در هم پیچیده هوا حرارت بین جریان های هوا از یک سمت صفحه به سمت دیگر آن منتقل می شوند.
صفحات با همدیگر دارای فواصل ۴ تا ۶ میلی متر هستند . 
این صفحات همچنین برای بازیابی سرما هم استفاده می گردند. بازیابی گرما در این صفحات بازدهی بالاتر از ۷۰٪ دارد. 

چرخ گرما (Thermal Wheel) : 

شبکه ای از فلز موجدار فین خورده که به آرامی می چرخد و در دو جریان هوای متقابل عمل می کند ،‌ گرما را آنچنان که هوای خروجی (برگشتی) از لابه لای شبکه عبور می کند در طی یک نیم چرخش ،‌جذب کرده و در یک نیم چرخش دوم به جریان هوای تامین شده می دهد.
 این یک پروسه پیوسته است. همچنین برای بازیابی سرما نیز استفاده می گردد. بازده این نوع بازیاب ها  بیشتر از ۸۵٪ است. همچنین چرخ هایی با پوششی هیدروسکپیک برای میسر ساختن انتقال نهان و خشکی و رطوبت ، جریان های هوا ،‌ موجود می باشند.

کویل های چرخشی (Run-around) : 

این سیستم ها یک  حلقه  لوله کشی ساده هستند که شامل یک انتشار دهنده می باشند این حلقه یک لوله فین خورده در مسیر هوای خروجی را به یک لوله فین خورده در مسیر تامین شده(ورودی)متصل می سازد.
هوای گرم خروجی ‌سیال سیار در این حلقه را گرم نموده سپس این سیال هوا ی تامین شده خنک را گرم می نماید .
این سیستم برای پیش گرم کردن هوای تازه ورودی عموما استفاده می شود،‌ اما همچنین برای پیش خنک کردن هوای ورودی زمانی که هوای خروجی از دستگاه هواساز ، ‌از هوای محیط بیرون ،‌ خنک تر باشدهم استفاده می گردد . بازده این سیستم ها بیشتر از ۵۰٪ می باشند. 

لوله گرما (Heat pipe) : 

در دو جریان متقابل هوا عمل می کند، ‌از ماده سرد کننده محبوس ،‌ به عنوان رسانه انتقال گرما استفاده می کند.
لوله متشکل از چندین لوله کوچک متصل به هم که در یک کویل نصب شده و از فین هایی هم برای انتقال حرارت بیشتر در آنها بهره گرفته شده است.
گرما در یک طرفه لوله توسط زنجیره ماده سرد کننده ، جذب شده و در طرف دیگر برای تکرار فرآیند ،‌هدایت می شود. بازده این سیستم بالاتر از۶۵٪ است. 

هیت ریکاوری در هواساز

مشاوره و فروش هواساز در بامین تهویه


مشاورین شرکت بامین تهویه امکان ارائه مشاروه جهت انتخاب و خرید هواساز در انواع ظرفیت ها را به مشتریان محترم دارا میباشد.
فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های هواساز را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاهها و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن را در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. 


2 دیدگاه یافت شد!

نظرات
سلمان فیض اللهی
یکشنبه 23 بهمن 1401

سلام و خسته نباشید. شما فروش دستگاه به شهرکرد رو هم انجام می دید؟ من برای خرید هواساز تاپ تهویه با ظرفیت مناسب برای یک انبار نگه داری مواد غذایی نیاز به مشاوره دارم. اگر امکان فروش به اینجا رو دارید، لطفا راهنمایی کنید.

بامین تهویه
بامین تهویه
دوشنبه 24 بهمن 1401

با سلام .
بله ما به سراسر ایران ارسال داریم. برای راهنمایی و مشاوه رایگان لطفا با شماره 02188306500 تماس بگیرید.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر