منو
محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر
محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر

دوشنبه 15 اسفند 1401

0 233 18

محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر

روش محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر موضوعی است که گروه بامین تهویه برای شما در نظر گرفته است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. درباره سیستم پمپ استخر بدانیم
  2. چگونگی محاسبه حجم استخر
  3. بررسی انتخاب پمپ استخر

 

این دو دستگاه برای تصفیه و شفاف ماندن آب استخرها بسیار ضروری و مهم بوده و از ابزار اصلی به شمار می روند. پس باید با انتخاب صحیح این دستگاه ها به تصفیه آب استخر و تجهیزات استخر بپردازید. برندهای معتبری در سایت بامین تهویه در دسترس شما عزیزان می باشد. برای مشاهده و خرید فقط کافی است به سایت ما مراجعه و قیمت را نیز از واحد فروش استعلام بگیرید.

درباره سیستم پمپ استخر بدانیم

اهمیت پمپ استخر به این دلیل است که در واقع قلب سیستم تصفیه در استخرها به حساب می آید‌. پمپ استخر فعالیت هایی را به دوش دارد که از آن جمله می توان مکش آب از تمام نقاط استخر را نام برد که در نقاط مختلف آن تعبیه شده است.

پمپ ها ها با ایجاد فشار لازم آب را از فیلتر شنی و سایر تجهیزات مانند کلرزن و مبدل و همچنین سیستم لوله کشی این امر مهم را به انجام می رسانند‌. در واقع باید گفت که شفافیت و تمیزی آب استخرها بر عهده فیلتر ها می باشد و پنجاه درصد کار را این دستگاه انجام می دهد.

اما این نکته را نیز فراموش نکنید که حفظ تعادل شیمیایی آب استخرها تاثیر زیادی در شفافیت و تمیزی و کیفیت زیاد آب استخرها دارد. اما باز هم اگر فیلتر کثیف باشد نمی توان آب استخر را تمیز و شفاف نگه داشت و تقریبا امری امکان پذیر نیست. به همین دلیل باید در انتخاب فیلتر کناسب ختما حجم استخر و دبی آب خروجی پمپ تصفیه استخر را در نظر بگیرید و محاسبه دقیقی داشته باشید.

محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر

چگونگی محاسبه حجم استخر

قبل ازهر اقدامی برای محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر باید به طور دقیق حساب کنید که حجم آب استخر شما چقدر است. از آن جایی که استخرها اصولا دارای اشکال هندسی هستند می توان به راحتی حجم آن ها را محاسبه نمود. اما این محاسبه فقط شامل کاسه استخر می شود.

پس از این که حجم استخر را مشخص نمودید باید با توجه به نوع استخر خود، نرخ گردش آب را محاسبه نمایید‌. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که نرخ گردش آب به چه منظور است. شما یک استخر خانگی یر پوشیده را در نظر بگیرید.

آب این استخر باید هر شش ساعت یک بار از فیلتر عبور کند و به صورت کامل تصفیه شود. به همین صورت برای هر مدل استخر این میزان متفاوت خواهد بود‌. به عنوان مثال برای استخرهای خانگی رو‌ باز این مدت زمان به چهار ساعت کاهش می یابد.

استخرهای عمومی نیز هر چهار ساعت یک‌ بار باید نرخ گردش آب داشته باشند. در مورد استخر کودکان این مدت زمان حدود یک ساعت است و برای استخرهای درمانی باید نیم ساعت یک بار و جکوزی هر بیست دقیقه این کار انجام شود‌.

پیشنهاد مطالعه : مقایسه منبع کویل دار و منبع دوجداره

بررسی انتخاب پمپ استخر

در راستای بررسی و محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر باید مسئله قلب سیستم تصفیه را بسیار جدی بگیرید. در واقع پمپ مهم ترین عضو برای تصفیه و شفافیت آب استخر می باشد. هنگامی که این عضو مهم به درستی انتخاب شود، راندمان تصفیه آب استخر و همچنین عملکرد و انتهاب فیلتر به درستی انجام می گیرد.

این نکته را فراموش نکنید که هر کدام از فیلترهای شنی با یک حداکثر ظرفیت آب دهی طراحی شده اند. اما با این وجود پمپ ها دبی واقعی عبور از فیلتر را تعیین می نمایند. پس باید مشخصات فنی و عملکردی پمپ ها و نوع سیستم لوله مشی و قرار گیری تجهیزات کاملا مشخص باشد.

این سیستم های لوله کشی و تحعیزات میزان مقاومت را نشان می دهند‌. این را حتما به یاد داشته باشید که اگر مسیر لوله کشی و فاصله تجهیزات تا ایتهر زیاد باشد، حتما باید از پمپ قوی تر استفاده شود‌. در غیر این صورت در مسیر افت فشار به وجود خواهد آمد. در واقع باید گفت که هد متوسط برای پمپ های استخرهای خصوصی حدود چهارده متر می باشد. نکته دیگر این است که به ازای هر ده متر فاصله باید یک متر به هد اضافه شود‌.

همچنین برای هر متر بالا تر بودن پمپ از سطح آب استخرها باید یک متر به میزان هد اضافه شود‌.  توصیه مهم ما این است که زمان طراحی و انتخاب فیلتر حتما فیلتر را کنی بزرگ تر از دبی که محاسبه کرده اید خریداری نمایید. با این کار فیلتر عملکرد بهتری دارد و راندمان تصفیه و همچنین طول عمر خود فیلتر افزایش پیدا می کند.

سخن پایانی

همیشه با گروه بامین تهویه و مقاله های متعدد آن اطلاعات بسیار مهمی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. در این دانشنامه مسئله محاسبه و انتخاب فیلتر شنی و پمپ استخر را مورد بررسی قرار دادیم. این اطلاعات مفید می تواند کمک زیادی به تصفیه و شفافیت آب استخرهای شما بکند و سلامت افراد را در پی خواهد داشت. برای مشاوره بیشتر می توانید به سایت مراجعه نموده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید‌.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر