منو
دستگاه تصفیه هوا ویروس کش
دستگاه تصفیه هوا ویروس کش

سه شنبه 24 مرداد 1402

2 323 26

دستگاه تصفیه هوا ویروس کش

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید به طور موثر ویروس ها را از هوا حذف کنید و انتقال ویروس را در خانه خود به حداقل برسانید، این مقاله به شما کمک می کند تا به جواب سوالهایتان برسید.

دقیقاً ویروس ها چی هستند؟ چگونه در هوا منتقل می شوند و آیا دستگاه تصفیه هوا می توانند ویروس ها را حذف کند؟ اصلا دستگاه تصفیه هوا ویروس کش عملکرد درستی در پاکسازی هوا دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و یادگیری نحوه حذف ویروس ها از هوا، در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه هوا ضد ویروس

قبل از اینکه به نقش یک دستگاه تصفیه هوا بپردازیم، یک لحظه در مورد ویروس ها فکر کنیم. ویروس ها به تنهایی قادر به تکثیر نیستند. آنها انگل های داخل سلولی هستند، به این معنی که آنها فقط پس از آلوده کردن سایر سلول های میزبان می توانند تکثیر شوند. استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا ضد ویروس ویژه می تواند به فیلتر کردن بیماری های ویروسی پراکنده در هوای خانه کمک کند و از تکثیر ویروس ها و از تنفس آنها جلوگیری می کند.

ویروس ها از یک یا چند مولکول تشکیل شده اند و می توانند در یک پوسته پروتئینی محصور شوند. دانشمندان دریافته اند که اندازه قطر آنها از 20 تا 250-400 نانومتر متغیر است. دستگاه تصفیه هوا ضد ویروس که مجهز به فیلتر هپا و کربن اکتیو برای پاکسازی آلاینده‌ها هست، تا 99.9 درصد از ویروس ها و ذرات بسیار ریز به کوچکی 0.003 میکرون (یعنی 3 نانومتر) را از بین می برد.

عدم استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تصفیه هوا در دستگاه تصفیه هوا ویروس کش یا ضد ویروس از مزایای بسیار مفید این دستگاه ها می باشد.

تصفیه هوا ضد ویروس

چگونه ویروس ها را از هوا حذف کنیم ؟

برخی از ویروس ها از طریق عطسه یا سرفه و از طریق عفونت های قطرات تنفسی منتقل می شوند. این زمانی است که آنها از طریق قطرات بزاق وارد هوا می شوند. بنابراین، آیا دستگاه های تصفیه هوا ویروس ها را از بین می برند؟

معمولا فیلتر های دستگاه تصفیه هوا از انواع فیلتر هپا و اولپا، کربن اکتیو، فیلتر هوا الکترواستاتیک و فوتوکاتالیست می باشد که دستگاه تصفیه هوایی که مجهز به فیلتر HEPA است، 99.97 درصد ذرات معلق در هوا، از جمله آنهایی که ممکن است حاوی ویروس های تنفسی باشند را از هوا حذف می کند. در فرآیند فیلتراسیون هوا را تمیز می کند و می تواند به طور قابل توجهی خطر عفونت را کاهش دهد.

هرچه تعداد فیلترهای تعبیه شده در دستگاه تصفیه هوا بیشتر باشد و کیفیت آنها بالاتر باشد دستگاه از قدرت تصفیه بالاتری نیز برخوردار است.

سیستم های نوری UV نیز میتوانند تا حد زیادی محیط را ضدعفونی کنند ولی دستگاه های تصفیه هوای خانگی با سیستم های نور ماوراء بنفش به عنوان سیستم های نوری UV کارایی مناسبی ندارند.

آیا دستگاه تصفیه هوا ویروس ها را از خانه من پاک می کند؟

اگر از خود می‌پرسید که آیا دستگاه تصفیه هوا ویروس ها را از خانه من پاک می کند؟ باید بگوییم پاسخ مثبت است.

آنها ویروس ها را در فیلترهای خود به دام می اندازند و آنها را از هوا حذف می کنند.

از نظر بالینی ثابت شده است که دستگاه تصفیه هوا، ویروس ها را از بین می برد و در اتاقی آلوده به ویروس آنفولانزا، تصفیه کننده های هوا 99.97 درصد از ویروس‌ها، عوامل آلرژی زا، انواع بوها و گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را تنها در نیم ساعت تصفیه کنند.

البه حتما توجه داشته باشید که اندازه اتاق یا دفتر شما بر میزان تاثیر پذیری که یک تصفیه کننده هوا می تواند ویروس ها را از هوا حذف کند، تأثیر می گذارد.

اگر می‌خواهید ویروس‌ها را از فضای بزرگ‌تر حذف کنید، ممکن است به یک دستگاه تصفیه هوا با نرخ تحویل هوای پاک (CADR) بالاتر نیاز داشته باشید.

تصفیه هوا خانه از ویروس ها

اگر برای شما هم سوال است که آیا دستگاه تصفیه هوا خانگی ضرر دارد؟ می تواند مقاله بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

اکنون کمی بیشتر در مورد ویروس‌ها و نحوه آلودگی آنها در هوا می‌دانید و پاسخ سوالاتی مانند آیا دستگاه تصفیه هوا ویروس کش است؟ ، آیا دستگاه تصفیه هوا ویروس ها را از خانه من پاک می کند؟ ، یک تصفیه کننده هوا چقدر می تواند موثر باشد؟ و چه کاری می تواند انجام دهد؟ دارید.

می دانید که قطعا یک دستگاه تصفیه هوا نمی تواند به تنهایی از شما در برابر بیماری های ویروسی محافظت کند. علاوه بر یک تصفیه کننده هوا، باید با اقدامات محافظتی بیشتر انجام شود:

  • واکسیناسیون

  • شستن دست ها

  • نظافت

  • اجتناب از تماس با افراد آلوده 

با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله می توان نتیجه گرفت که باکتری ها و ویروس ها متاسفانه بخشی از زندگی هستند و هر بار که بیرون می روید، این احتمال وجود دارد که شما یا خانواده تان آنها را به خانه بازگردانید. بنابراین، یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این وضعیت، نصب یک دستگاه تصفیه هوا ویروس کش با کیفیت بالا برای هر خانه ای مخصوصا افراد بیمار می باشد.

شما باید تصفیه کننده هوای مناسبی را متناسب با اندازه اتاق خود انتخاب کنید. انتخاب یک دستگاه خیلی بزرگ یا خیلی کوچک کارآمد نخواهد بود. پس حتما قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا فضای خود را اندازه بگیرید.

شرکت بامین تهویه بهترین برند دستگاه تصفیه هوا در انواع مدل، ظرفیت و حجم های متفاوت را موجود داشته و پاسخگوی نیاز مشتریان می باشد.


2 دیدگاه یافت شد!

نظرات
احمدیان
چهارشنبه 8 شهریور 1402

سلام
بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا خانگی برای افرادی که مبتلا به آسم هستند چیست؟

بامین تهویه
بامین تهویه
چهارشنبه 8 شهریور 1402

تصفیه کننده های هوا برای افرادی که از آسم رنج می برند بهتر است دارای فیلتر های هپا باشند. مدل های پیشنهادی ما برند ساملن sap 200، sap 212 ، برند 3m مدل 03 ، برند شارپ مدل G50 ، G60


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید