منو
اگزاست فن قارچی
اگزاست فن قارچی

یکشنبه 28 اسفند 1401

0 304 21

اگزاست فن قارچی

اگزاست فن قارچی برای استفاده در آشپزخانه های بزرگ مثل رستوران ها بسیار کاربرد دارد. با استفاده از این اگزاست فن ها کار در آشپزخانه قدری راحت تر می شود.

در غیر این صورت آشپزخانه به یک جهنم تبدیل خواهد شد. برای خرید انواع فن کویل و اگزاست فن به سایت بامین تهویه مراجعه و مدل های مختلف را مشاهده نمایید. اگر قصد خرید فن کویل و خرید اگزاست فن قارچی دارید می توانید مدل های مختلف را مشاهده و نمونه مناسب خود را خریداری نمایید.

آشنایی با اگزاست فن قارچی

طراحی جالب و ساختار ساده اگزاست فن قارچی آن را بسیار کاربردی و محبوب ساخته است. این دستگاه با ساختار جالب خود رطوبت و هوای کهنه و آلوده را از محیط بیرون کشیده و در عوض هوای تمیز و تازه را جایگزین می سازند. این اگزاست فن های قارچی برای حفظ دما، تهویه کردن هوا و تامین هوای با کیفیت کاربرد زیادی دارند. اصولا در ساختمان های آپارتمانی و سازه های چند واحدی این فن ها را مورد استفاده قرار می دهند و روی سقف نصب می نمایند. کانال هایی به صورت عمودی یا شافت تعبیه می شوند و به صورت جداگانه به مکان های مورد نظر می روند. این وسیله برای مکان هایی که رطوبت زیادی وجود دارد، مثل دستشویی و آشپزخانه کاربرد بسیار خوبی دارد.

انواع اگزاست فن قارچی

در این قسمت شما را با دو نوع اگزاست فن قارچی آشنا خواهیم کرد. اگزاست فن های قارچی با خروجی مستقیم و همچنین محرک کمربندی وجود دارند. در مدل اگزاست فن های قارچی با خروجی مستقیم، موتورهای دستگاه به طور مستقیم به تیغه فن اتصال دارند. گفتنی است که این نمونه از فن ها گران‌ تر هستند و سایز بلندتری دارند. اما نگهداری از آن‌ ها بسیار راحت تر بوده و کمتر خراب می شوند. کارایی این فن ها نیز بسیار بیشتر از مدل های دیگر است. مدل های محرک کمربندی سیستم قرقره کمربندی و موتور دارند و به همین دلیل کارایی کمتری نسبت به مدل دیگر دارند‌. اما نکته‌ مهم این است که سر و صدای کمتری ایجاد می کنند و قیمت بسیار مناسب تری دارند.

اگزاست فن قارچی چگونه کار می کند.

عملکرد اگزاست فن قارچی نیز دقیقا همانند سایر فن ها می باشد. در واقع این فن ها نیز مجاری تنفسی ایجاد کرده و هوای کهنه و آلوده را از فضا خارج کرده و هوای تمیز را وارد محیط می کنند. کار کردن‌ با این دستگاه بسیار ساده می باشد. در واقع هوای آلوده داخل محیط را به بیرون می کشانند و از طریق کانال های تعبیه شده به فضای آزاد بیرون می برند. پس از آن هوای تمیز و تازه را به داخل محیط راه می دهند و به این صورت محیط را هوای کاملا تازه پوشیده می شود.

مزایای استفاده از اگزاست های قارچی

همچنین قادر هستند به سرعت دمای هوا را کاهش دهند. پس در فصل تابستان می تواند به خنک سازی هوا و تهویه مناسب کمک زیادی کند.‌ از دیگر موارد استفاده و مزیت این فن ها از بین بردن رطوبت و جلوگیری از ایجاد کپک می باشد‌. بهبود بخشیدن به هوای محیط و بالا بردن کیفیت هوا از مزیت های مهم این فن ها می باشد. استفاده از اگزاست فن قارچی از آتش سوزی جلوگیری می نماید. چرا که ذرات چربی را از بین می برند. هوای مسموم محیط را در محیط های صنعتی که گاز مونوکسید کربن تولید می شوند از بین برده و هوای تمیز را جایگزین می سازد.

قسمت های تشکیل دهنده اگزاست فن قارچی

یک دستگاه اگزاست فن قارچی از قسمت های مختلف تشکیل شده اند. قسمت موجود در سقف همانند یک بدنه مثل جعبه است که فن به این وسیله به سقف متصل می شود. قسمت اصلی این اگزاست فن های قارچی قسمتی است که کاسه فن قرار دارد. کاسه فن همانند زنگوله می‌باشد و پره های فن در آن قرار دارند. همین پره ها هوای آلوده را به خارج از محیط می کشند و هوای تمیز و پاک را به محیط می آورند. موتور این دستگاه نیز یاعث می شود فن ها کار کنند.

سخن پایانی

گروه بامین تهویه در این مقاله درباره اگزاست فن قارچی توضیحات بسیار کامل و مهمی را ارائه داده است. کارایی این فن ها بسیار بالا بوده و محیطی کاملا بهداشتی و سالم‌ را برای شما ایجاد می سازند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وارد سایت شده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار سازید.

مطالب مرتبط :

انواع اگزاست فن و تعمیر فن

انواع پروانه و بدنه فن و اگزاست فن



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر