منو
آلاینده ها در نبود دستگاه تصفیه هوا
آلاینده ها در نبود دستگاه تصفیه هوا

چهارشنبه 24 مهر 1398

0 2323 728

آلاینده ها در نبود دستگاه تصفیه هوا

انواع آلاینده ها در نبود دستگاه تصفیه هوا عوامل آلرژی مانند قارچ ها، باکتریها و ویروس ها، ترکیبات ارگانیک بخار شونده مثل مواد شوینده و چسب ها، فرمالدئید از سوزاندن چوب ، نفت،‌گاز طبیعی، اتومبیل ها و سیگار، اکسید های نیتروژن از موتور ماشین ها یا سوخت نیروگاه ها و مونوکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی بو که در سلامت انسان مضرند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با انواع آلاینده ها در نبود دستگاه تصفیه هوا با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. عوامل آلرژی
  2. ترکیبات ارگانیک بخار شونده(وی.او.سی)
  3. فرمالدئید
  4. اکسید های نیتروژن
  5. مونوکسید کربن
  6. اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده 25 برند معتبر دستگاه تصفیه هوا، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های دستگاه تصفیه هوا به لینک زیر مراجعه نمایند.


تمامی آلاینده های نامبرده شده در این مقاله عوامل داخل محیطی هستند که گاها از آلودگی های شهری بیشتر هستند و با استفاده از دستگاه تصفیه کننده هوا میتوان بخش اعظم آنها را از بین برد.
استفاده از فیلتر هپا و فیلتر کربن و لامپ uv  بسیاری از آلودگی ها را جذب یا خنثی میکند.

 

عوامل آلرژی


عوامل آلرژی به خصوص در موارد بیولوژیکی مثل کرم های موجود در حبوبات ،انگل های خانگی ، سوسک ها ، شوره ی حیوانات خانگی ، هاگ گیاهی ، کپک ، تخم میکروب ها و قارچ ها ، باکتریها و ویروس ها عوامل شناخته شده ای هستند که آسم را تشدید می کند.
آلرژی می تواند باعث التهاب در چشم و بینی و گلو شده ، ایجاد تنگی نفس ،‌گیجی و تب کند.

 

آلودگی هوا - تصفیه هوا

 

ترکیبات ارگانیک بخار شونده (وی.او.سی)


ترکیبات ارگانیک بخار شونده موادشیمیایی هستند که از اشیا به صورت بخار آزاد می شوند.مثل مواد شوینده ،‌چسب ها ، رنگ ها ، مایعات خشک شویی و مواد نگاه دارنده ی چوب.(وی .او.سی)می تواند از طریق این محصولات در هوا منتشر شده و در داخل محیط بسته باقی بماند به خصوص در آپارتمان ها.
E.P.A در یکی از تحقیقات خود در مورد ۶ گروه متفاوت در مناطق مختلف امریکا به این نتیجه رسید میزان (وی.او.سی)در محیط های بسته (داخل)ده برابر بیرون(محیط های خارجی)است.از علائم قرار داشتن در معرض (وی.او.سی)احساس تحریک شدگی و سوزش در چشم،‌بینی ، ریه ، کهیر ، سردرد ، تهوع و آسم می باشد.قرار گرفتن در معرض برخی از (وی.او.سی) ها مانند بنزن وکلراید وینیل می تواند باعث سرطان شود.

 

فرمالدئید


فرمالدئید از (وی.او.سی)های رایج است. گازی است با بوی شدید که در چوب های فشرده(صفحات از پیش ساخته شده ، صفحات فیبری و لایه های چوبی)رنگ های نقاشی ، روکش های پارچه ای ،وسایل آرایشی ، مصنوعات ، مصالح ساختمانی و مواد جدا کننده (عایق) وجود دارد.
فرمالدئید می تواند از محصولات فوق یا ازسوزاندن چوب ، نفت،‌گاز طبیعی، اتومبیل ها و سیگار نیز در هوا منتشر شود .
تحقیقات نشان می دهد که فرمالدئید در حیوانات آزمایشگاهی ایجاد سرطان می نماید و (E.P.A) معتقد است که می تواند عامل سرطان در انسان ها نیز باشد.
فرمالدئید روی اشخاص اثرات متفاوتی دارد.می تواند ایجاد سوزش در چشم ها، سینوس بینی ، سوزش و التهاب گلو، ریه و عامل شروع آسم باشد.
کودکان و بزرگسالان واکنش های آشکاری مانند کهیر زدن را در مقابل قرار گرفتن درمعرض این گاز ها از خود نشان می دهند.

فرمالدئید

اکسید های نیتروژن


اکسید های نیتروژن علاوه بر اینکه یکی از آلاینده های هوای خارج هستند و از موتور ماشین ها یا سوخت نیروگاه ها در هوا منتشر می شوند, در محیط های داخلی نیز یافت می شوند.
نشت گاز، پیلوت های روشن کننده گاز ، یا گازوئیل جهت روشن کردن شوفاژو دیگر وسایل گرمازا ، فعالیت های جوشکاری دود سیگار،اکسیدهای نیتروژن را در هوای داخل تشکیل می دهند.
از آنجایی که این گاز ها از جمله محرک های قوی برای دستگاه تنفسی هستند می توانند آسم و دیگر بیماری های تنفسی را تشدید نمایند.

اکسید های نیتروژن

مونوکسید کربن


مونواکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی بو که در اثر سوخت ناکامل سوخت فسیلی منتشر می شود.این گاز در هوای داخل در اثر دود سیگار ،بسته بودن محیط و نزدیک بودن به گاراژ یا خیابان متراکم می شود.
مونواکسید کربن از طریق ریه وارد خون شده با هموگلوبین ترکیب می شود و اجازه نمی دهدکه اکسیژن کافی به سلول ها برسد.
از علائم مونواکسید کربن می توان آنفلوانزا، خستگی ، سردرد، گیجی ، حالت تهوع ، ناراحتی روحی و تپش بالای قلب را نام برد.
مسمومیت زیاد مونواکسیدکربن می تواند به مرگ فوری منتهی شود.مسمومیت آن با میزان پایین برای خانم های حامله می تواند عوارض جبران ناپذیری به جا گذارد.

 

مونوکسید کربن

 

اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان


از آنجا که عوامل متعددی در مطالعه ی آلودگی هوا و سلامت انسان موثرند، بسیار مشکل است که بتوان به وضوح ثابت کردکه آلودگی هوای شهر در غلظت های معمولی اثر محسوسی بر سلامت انسان دارد.
البته واضح است که غلظت های بالای آلاینده ها که در اثر آلودگی هوا ایجاد می شود، تاثیرات شدیدی بر سلامت انسان بجا می گذارد و مرگ و میر های فوری رخ می دهد.

به طور کلی اثرات آلودگی برسلامت انسان  به شرح زیر است :

  1. اثرتحریکی روی مخاط مجاری تنفسی و بروز سرفه
  2. تحریک چشم بصورت مژک های سلول های مخاط مجاری تنفسی
  3. توقف فعالیت مژک های سلول های مخاط مجاری تنفسی
  4. سردرد ، سرگیجه ، رخوت
  5. تاثیر در سیستم خونی و مکانیسم خون ساز بدن
  6. بروز بیماری های تنفسی از قبیل آسم و آمفیزم و برنشیت مزمن.
  7. بیماری های قبلی عروقی
  8. افزایش مرگ و میر در افراد سالخورده
  9. کاهش توانایی ذهنی کودکان و افراد سالخورده

 

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه تصفیه هوا امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

 

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید