منو
کاهش مصرف برق کولر گازی
کاهش مصرف برق کولر گازی

سه شنبه 19 اردیبهشت 1402

0 252 21

کاهش مصرف برق کولر گازی

با ورود به فصل گرما میزان استفاده از وسایل سرمایشی افزایش پیدا می کند. جهت مدیریت درست هزینه ها لازم است وسایل سرمایشی را به گونه ای انتخاب کنید که مصرف برق زیادی نداشته باشند.

اگر تصمیم به خرید کولر گازی یا خرید داکت اسپیلت دارید، باید مولفه های بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد با توجه به مدیریت هزینه ها، مصرف برق است. به همین دلیل بهتر است کولر گازی را بخرید که در کاهش مصرف برق به شما کمک کند. در این زمینه لازم است موارد مهمی را در نظر بگیرید. به همین دلیل در ادامه این نوشته از وب سایت بامین تهویه ما به بررسی مولفه های مربوط به کاهش مصرف برق کولر گازی می پردازیم. 

کاهش مصرف برق کولر گازی

تابستان فصل گرما و نیاز به هوای خنک است. در کنار نوشیدنی های گوارا، معمولا خنکای هوا می تواند کمک بسیاری به آرامش ما کند. اما باید به فکر مصرف انرژی هم بود. فصل تابستان معمولا با قبض های گران و پر هزینه برق مواجه می شویم. به همین دلیل باید از وسایل برقی استفاده شود که مصرف انرژی کمتری دارند. یا این که باید بدانیم چطور به کاهش مصرف برق کمک کنیم. وسایل خنک کننده مانند انواع کولر آبی و گازی در این فصل رواج زیادی دارند. به همین دلیل اطلاع از راهکار های دقیق کاهش مصرف برق کولر گازی می تواند به کاهش سرانه مصرفی برق کمک بسیاری کند. 

متخصصان با اهمیت این موضوع راهکارها و روش های بسیاری پیشنهاد می کنند که در ادامه این نوشته به بررسی آن ها می پردازیم. 

از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید 

مشکلات فنی و عدم سلامت داکت اسپیلت و کولر گازی می تواند منجر به افزایش مصرف انرژی این وسیله شود. زمانی که کولر گازی دچار مشکلات فنی باشد، برای این که بتواند محیط را خنک کند نیاز به مصرف انرژی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل ما بدون این که بدانیم قبض های سنگین برق را خواهیم دید. اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید حتما از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید. حتی اگر تازه اقدام به خرید کولر گازی کرده اید، برای نصب صحیح آن از متخصصان و کارشناسان فنی کمک بگیرید. 

فیلتر دستگاه را به خوبی تمیز کنید 

برای کاهش مصرف برق کولر گازی باید تمیز کردن فیلتر را در برنامه های خود داشته باشید. اگر فیلتر هوا تمیز نباشد، فشار بر روی کمپرسور زیاد و زیادتر می شود. البته ممکن است مشکل از کثیفی کندانسور هم باشد. در هر صورت باید در زمان های مشخص برای تمیز یا تعویض فیلتر کولر گازی اقدام کند. در غیر این صورت خواهید دید که مصرف انرژی بیشتری در زمان استفاده ار کولر گازی خواهید داشت. 

دقت کند که کثیف بودن فیلتر می تواند ذرات داخلی را به سمت کانال برگرداند. این مطلب خود می تواند منجر به کاهش روند فعالیتی و در ادامه مشکلات فنی بسیار شود. پس زمانی که فیلتر را به خوبی تمیز می کنید، می توانید به راحتی بین 5 تا 15 درصد انرژی مصرفی برق را کمتر کنیدتوجه داشته باشید که برای تمیز کردن فیلتر حتما لازم است دستگاه را کاملا خاموش کنید. در ادامه برق را نیز قطع کنید.

ظرفیت مناسب و کاهش مصرف برق کولر گازی

متراژ محیطی که در آن زندگی می کنید و یا قصد نصب کولر گازی دارید، در کاهش مصرف نقش مهمی ایفا می کند. پس اگر زمان خرید کولر گازی، انتخابی بر اساس متراژ محیط داشته باشید، می توانید مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. شما باید مولفه های مختلفی را در این زمینه در نظر داشته باشید. مثلا اگر محل نصب آفتاب زیادی می گیرد و گرمای زیادی تولید می کند شاید نیاز به کولر با قدرت بیشتری داشته باشید. در حالی که با متراژ مساوی در محلی با آفتاب کمتر یا بدون نور خورشید می توان از ظرفیت پایین تری استفاده نمود. 

کولر گازی را در جای درست نصب کنید

اگر می خواهید در کاهش مصرف برق کولر گازی باید آن را در محل درست نصب کنید. اگر در این زمینه انتخابی درست داشته باشید، می توانید علاوه بر هوای خنک محل اصلی سایر بخش ها را هم خنک کنید. توجه کنید که مسیله نصب مربوط به پنل بیرونی هم می شود. شما باید پنل بیرونی را در محلی قرار دهید که کاملا سایه باشد. نکته دیگر این که بهتر است این بخش در مسیر باد قرار داشته باشد. این مسیله کمک می کند تا حرارت به راحتی منتقل شود و در ادامه منجر به کاهش مصرف برق خواهد شد. 

سرویس های دوره ای را فراموش نکنید 

کولر گازی هم مانند هر وسیله دیگری نیاز به سرویس های دوره ای و خصوصا سالیانه دارد. در این سرویس دوره ای گزینه های بسیاری مانند گاز دستگاه بررسی می شود. چرا که کمبود گاز منجر به عدم کارکرد درست و در ادامه افزایش مصرف برق می شود. سایر تست ها نیز توسط متخصصان انجام می شود تا هرگونه مشکلات فنی رفع شود. این بررسی ها می تواند عمر مفید دستگاه را هم افزایش دهد و خسارت های کمتری را ایجاد نماید. 

سخن آخر 

اگر تمایل به کاهش مصرف برق کولر گازی دارید، با رعایت مواردی که در این نوشته از بامین تهویه بیان کردیم می توانید تا میزان بسیاری به هدف دست پیدا کنید. پایین آوردن مصرف انرژی به مدیریت مالی و استفاده بهتر دستگاه ها نیز کمک بسیاری می کند. متخصصان ما در بامین تهویه با ارایه توضیحات دقیق به سوالات شما در زمینه کاهش انرژی پاسخ خواهند داد. 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید