منو
پکیج بهتر است یا آبگرمکن
پکیج بهتر است یا آبگرمکن

سه شنبه 13 دی 1401

0 263 24

پکیج بهتر است یا آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن سوالی است که خیلی از مشتریان در ذهن خود دارند و تمایل دارند بدانند کدام یک بهتر است.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با پکیج بهتر است یا آبگرمکن با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تفاوت پکیج و آبگرمکن در نگاهی اجمالی
  2. آبگرمکن و ویژگی های آن
  3. آبگرمکن ها و انواع آن را بیشتر بشناسیم
  4. درباره پکیج بیشتر بدانیم
  5. مروری بر تفاوت پکیج و آبگرمکن

 

این دو سیستم رایج ترین و مهم ترین نمونه در انواع خود می‌باشند و از دیرباز برای تامین آب گرم مورد استفاده قرار می گرفته است. در سایت بامین تهویه انواع مختلف از این سیستم با برندهای گوناگون را می توانید مشاهده نمایید. برای خرید پکیج بوتان و سایر برندها می توانید با کارشناسان ما مشاوره کنید. همچنین قیمت پکیج ایران رادیاتور و برندهای دیگر را می توانید از واحد فروش استعلام بگیرید.

تفاوت پکیج و آبگرمکن در نگاهی اجمالی

از دیر باز برای گرم نمودن آب مصرفی در منازل از سیستم هایی استفاده می شده است. امروزه دو‌ سیستم آبگرمکن و پکیج برای این منظور کاربرد دارد. این دو دستگاه از مهم ترین و رایج ترین سیستم های گرمایشی به شمار می روند. هر دو قادر هستند آب گرم مصرفی را برای خانواده ها تامین نمایند. اما این نکته را به یاد داشته باشید که وظیفه آبگرمکن تنها گرم نمودن آب است اما پکیج علاوه بر تامین آب گرم، قادر است هوای گرم و مطبوعی نیز به محیط عرضه نماید. با این توضیح مختصر آغاز نموده و در ادامه بیشتر درباره تفاوت پکیج و آبگرمکن توضیح خواهیم داد. نکته مهم دیگر این است که هنگامی که این سیستم ها با مشکلی رو به رو شدند، بهتر است برای تعمیر از نیروهای متخصص و کاربلد کمک بگیرید.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

آبگرمکن و ویژگی های آن

گام اول برای تشخیص تفاوت پکیج و آبگرمکن این است که هر دو سیستم گرمایشی را بهتر بشناسیم. در ابتدا تمام نکات مهم درباره آبگرمکن را مورد بررسی قرار می دهیم. این سیستم قادر است در منازل و حتی کارخانه های صنعتی و سایر مکان ها آب گرم‌ را ارائه دهد. عملکرد این سیستم زیاد پیچیده نیست. در واقع آب سرد از طریق سیستم لوله کشی به مخزن کویل داخل آبگرمکن وارد می شود‌. حرارتی که از طریق مشعل این سیستم تولید می شود، آب را گرم می نماید. برای خروج آب گرم نیز لوله هایی تعبیه می شود و آب از طریق این لوله های خروجی به داخل ساختمان راه پیدا می کند. به این شیوه آب گرم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آبگرمکن ها و انواع آن را بیشتر بشناسیم

در مبحث طبقه بندی آبگرمکن ها از نوع منبع تولید کننده انرژی استفاده می شود. بر این اساس آبگرمکن های نفتی، گازی و برقی را می توان در بازار مشاهده نمود.‌ منبع این سیستم ها در داخل آن ها تعبیه شده است‌. نوع دوم آبگرمکن ها دو جداره، خورشیدی و کویلی هستند که منبع انرژی آن ها در سیستم وجود ندارد. در این سیستم ها منبع خارج از سیستم تعبیه شده است. از این نوع منبع ها می توان موتورخانه ها را نام برد. آبگرمکن ها به مرور زمان دچار رسوب خواهند شد و حتما باید مورد بررسی و سرویس قرار بگیرند. برخی از آبگرمکن ها به صورت دیواری هستند که در این سیستم ها ظرفیت حرارتی بسیار بالا است ‌و با حداقل فشار ورودی آب کار می کند. ازنظر رده انرژی در سطحی مناسب قرار دارند و در عوض خروجی زیادی از آب گرم را به ما ارائه می دهند. آلاینده ها را از طریق فن تخلیه می کنند و با گاز مصرفی فعالیت دارند.

درباره پکیج بیشتر بدانیم

در این قسمت و در راستای آشنایی با تفاوت پکیج و آبگرمکن پکیج را بهتر و بیشتر معرفی خواهیم نمود.‌ پکیج ابعاد کوچکی دارد و نکته مهم درباره آن این است که اصلا نیاز به موتورخانه ندارد. نکته مهم دیگر دریاره پکیج ها این است که برای نصب پکیج نیازی نیست که به میزان زیاد لوله کشی انجام داد. یکی از ویژگی های مهم پکیج است است که علاوه بر تامین آب گرم مورد نیاز خانواده، قادر است که محیط خانه را نیز گرم نگه دارد. از مزایای پکیج همین بس که بازدهی و راندمان بسیار زیادی دارد و از امنیت بسیاری برخوردار است. همچنین در وصف این سیستم گرمایشی باید گفت که در مجتمع ها، هر کدام از واحد ها می توانند به طور مستقل از این سیستم استفاده کنند. لوله های تعبیه شده در بالای مشعل ، برای ورود آب سرد و خروج آب گرم به کار می روند. پکیج ها به صورت زمینی و دیواری وجود دارند و به صورت فن دار، بدون فن، یک مبدله و دو مبادله دیده می شوند‌.

انواع پکیج

مروری بر تفاوت پکیج و آبگرمکن

در ادامه سعی ما بر این است که درباره تفاوت پکیج و آبگرمکن صحبت خواهیم کرد. پکیج در مقایسه با آبگرمکن قیمت بالاتری دارد اما نکته مثبت این است که در کنار تامین آب می تواند محیط را نیز گرم کند. در پکیج ها بازده و راندمان بسیار بالا است. بهتر است از این سیستم در ساختمان های کم تر از ۶۰ متر استفادن نشود. در آبگرمکن های بی مخزن بر خلاف پکیج ها امکان دارد در فصل سرما ناگهان سرد شود. هر دوی این دستگاه ها باید به صورت مرتب سرویس شوند و باید گفت که این کار در مورد پکیج ها بسیار ساده تر می‌باشد. راندمان بالای پکیج و همچنین عملکرد خوب آن باعث می شود که طرفداران بیشتری داشته باشد. سرعت گرم شدن آب در در پکیج ها بسیار سریع تر انجام می شود و سوخت بسیار پایینی دارد. از این رو جایگزین بسیاذ خوبی برای موتورخانه ها به شمار می رود.‌

سخن پایانی

آشنایی با تفاوت پکیج و آبگرمکن در زمان انتخاب کمک بزرگی به مشتریان خواهد کرد. اگر قصد خرید پکیج بوتان یا برندهای دیگر دارید و می خواهید قیمت پکیج ایران رادیاتور و سایر برندها را بدانید می توانید با کارشناسان ما و واحد فروش ارتباط داشته باشید. شرکت بامین تهویه با داشتن اعضای مجرب همیشه در خدمت مشتریان عزیز می باشد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید