منو
بررسی اجزای پمپ سیرکولاتور
بررسی اجزای پمپ سیرکولاتور

سه شنبه 23 اسفند 1401

0 582 28

بررسی اجزای پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور را در دستگاه های تهویه مورد استفاده قرار می دهند و می توان گفت که از رایج ترین پمپ ها محسوب می شوند.

عبارت سیرکولاتور به معنای چرخش در یک محفظه بسته می باشد. در سایت بامین تهویه می توانید برندهای معتبر پمپ سیرکولاتور همچون پنتاکس، کاست و سمنان انرژی را مشاهده و خریداری نمایید. برای اطلاع از قیمت جهت خرید پمپ آب گراندفوس و سایر وسایل می توانید از واحد فروش استعلام بگیرید.

پمپ سیرکولاتور را بیشتر بشناسیم.

عملکرد پمپ سیرکولاتور به این صورت است که سیال را به چرخش در می آورند و به همین دلیل به این عنوان نام گذاری شده اند. مثلا در سیستم حرارت مرکزی ساختمان، این پمپ ها آب گرم را در کل داخل ساختمان به چرخش در می آورند.

وظیفه اصلی این پمپ ها به وجود آوردن نیروی مورد نیاز برای گردش آب داخل سیستم می باشد. این گونه پمپ ها برای گردش آب گرم در موتورخانه ها، آب گرم مصرفی ساختمان ها، گردش آب برای سیستم گرمایشی و تصفیه استخر و سیستم‌ های خنک کننده در ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته ای که باید بیان کنیم این است که این پمپ ها برای ساختمان هایی به کار می روند که واحد های کمی دارند. اما برای ساختمان هایی که طبقات زیادتری دارند باید حتما از بوستر پمپ استفاده شود.

اجزای پمپ سیرکولاتور

حال که با انواع پمپ سیرکولاتور آشنا شدید و از نحوه کار آن ها اطلاعات لازم را به دست آوردید، بهتر دیدیم که اجزای سازنده آن را نیز بشناسید. در ادامه این اجزا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیشنهاد مطالعه : معرفی 5 پمپ سیرکولاتور ارزان و با کیفیت پیشنهادی از کارشاناسان بامین تهویه.

الکترو موتور پمپ سیرکوله

 اصلی ترین بخش پمپ سیرکوله الکترو موتور آن می باشد. این موتورها از نوع آسنکرون هستند. اگر قدرت دستگاه کم‌ باشد، سیم‌ پیچ آن به برق تک فاز و اگر قدرت بالایی داشته باشد از برق سه فاز استفاده می شود.

محور در پمپ های سیرکولاتور

محور یا همان شفت در پمپ های سیرکولاتور وظیفه مهمی دارند. این اجزا از الکترو موتور پمپ حرکت را به سمت پروانه ها انتقال می دهد. این انتقال توسط یاتاقان کنترل خواهد شد و باعث می شود که دوران محور به صورت کاملا دقیق انجام شود.

آشنایی با یاتاقان در پمپ سیرکولاتور

یکی از اجزای مهم در پمپ سیرکولاتور یاتاقان ها هستند. این اجزای مهم قادر هستند که محور پمپ ها را به صورت دقیق نگه دارند. این یاتاقان ها از جنس برنز بوده و به اندازه کافی بلند می باشند. برای این که روغن بتواند به راحتی روی سطح یاتاقان ها گردش داشته باشد، سیاره‌ای مخصوصی روی آن تعبیه شده است.

کاسه نمد یا سیل مکانیکی پمپ های سیرکولاتور

کاسه نمد یا سیل مکانیکی پمپ های سیرکولاتور وظیفه مهمی بر عهده دارند‌. کاسه نمد یا سیل مکانیکی جلوی نفوذ آب به داخل یاتاقان ها را می گیرند.

کوپلینگ در پمپ های سیرکولاتور

کوپلینگ ها در پمپ های مختلف با هم فرق دارند. به عنوان مثال در پمپ های خطی برای انتقال حرکت از الکترو موتور به سمت محور توسط یک کوپلینگ فنری انجام خواهد شد. اما در پمپ های زمینی جنس کوپلینگ به کار گرفته شده پلاستیکی می باشد. در کوپلینگ هیغفنری بازوهایی تعبیه شده اند که با فنر به هم دیگر اتصال پیدا کرده اند.

سیستم روغن کاری در پمپ سیرکولاتور

برای روغن کاری در بخش های محور و یاتاقان های پمپ سیرکولاتور از یک‌ نمد آغشته به روغن استفاده خواهد شد. در واقع باید گفت که این کار بسیار راحت انجام می شود.

پروانه در پمپ های سیرکولاتور

در پمپ های سیرکولاتور پروانه هایی وجود دارند که سیستم آن ها به صورت گریز از مرکز است. جنس این پروانه ها از فولاد، برنج، چدن، کائوچو، پلاستیک و آلومینیوم می باشد.

در مقاله ای از بامین تهویه به بررسی اینکه پمپ های گراندفوس ساخت کدام کشور است ؟ و تولیدات این شرکت پرداخته ایم.

سخن پایانی

در سایت می توانید برندهای معتبری را از این پمپ ها مشاهده نمایید. شما می توانید نمونه مورد نظر خود را انتخاب و قیمت را از واحد فروش استعلام بگیرید. همچنین امکان خرید پمپ آب پنتاکس و گراندفوس نیز از سایت بامین تهویه وجود دارد. برندهای موجود این پمپ ها در سایت ما شامل پنتاکس، سمنان انرژی و کاست هستند. اگر درباره این پمپ ها و برندهای موجود سوالی دارید می توانید با کارشناسان ما مشاوره نمایید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر